Sieć intranetowa
(fot. MR.Cole_Photographer / Moment / Getty Images)
Praca zdalna

Intranet, czyli cichy bohater pracy zdalnej

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Z przeniesieniem miejsc pracy z biura do domowego zacisza wiąże się spore wyzwanie, jakim jest zapewnienie płynnej komunikacji i optymalnej sprawności podzielonych zespołów. Rozwiązaniem są intranety.

Nowoczesny intranet i jego wpływ na jakość doświadczenia pracownika

Początek 2021 to ostatni moment na rozpoczęcie procesu cyfryzacji. Przedsiębiorstwa, które nie dostrajają cyfrowych doświadczeń swoich pracowników, powinny być gotowe na przyszłe niepowodzenia. Według firmy Gartner dwie trzecie liderów biznesu uważa, że ​​organizacje, które nie zaktualizują swojej oferty cyfrowej w najbliższym kwartale, zostaną w tyle za konkurentami. 

Dla wielu sam termin “intranet” ma negatywne konotacje i przywołuje obrazy związane z chaotycznym udostępnianiem plików, niekończącą się stroną z linkami i brakiem możliwości znalezienia tego, co w danym momencie potrzebne. Mimo to jest on nadal elementem kluczowym dla sukcesu pracowników, a zatem ma także fundamentalne znaczenie dla samego biznesu.

Intranety po raz pierwszy pojawiły się na scenie jako sposób na przechowywanie informacji dostępnych tylko dla swoich pracowników przez firmy. Te tradycyjne zaczęły zatem zapewniać podstawowe funkcje zarządzania treścią WWW, jednak wraz z rozwojem technologii szybko stały się „statycznymi witrynami internetowymi w dynamicznym świecie”. Lata pracy i udoskonaleń pozwoliły na pojawienie się nowoczesnych intranetów, które zapewniają pracownikom i pracodawcom sporo korzyści.

Co może zdziałać nowoczesny intranet?

  • Zwiększyć wydajność pracowników o 20–25%, zachęcając do wzmożonej komunikacji i współpracy;
  • Zwiększyć sprzedaż o 20%, poprzez aktywne łączenie i angażowanie pracowników;
  • Oszczędzić mniejszym przedsiębiorstwom średnio 1,5 miliona złotych rocznie, które w innym przypadku mogłyby zostać utracone z powodu słabej komunikacji.
Praca zdalna z domu
(fot. Hinterhaus Productions / Stone / Getty Images)

Obecnie większość firmowych obowiązków opiera się na terminowym dostarczaniu odpowiednich treści. Odbywa się to za pośrednictwem preferowanych kanałów komunikacji – internetowych czy mobilnych. 

Niedawne analizy Forrestera ujawniły korelację między satysfakcją technologiczną, a zaangażowaniem pracowników: ci, którzy są najbardziej zaangażowani w swoim miejscu pracy, są również bardzo zadowoleni z narzędzi wykorzystywanych do współpracy oraz z możliwości dostępu do informacji potrzebnych do wykonywania zadań. Szczególnie wyraźnie widać to w świetle niedawnego przejścia w kierunku pracy zdalnej.

Narzędzia intranetowe stają się kluczowymi czynnikami napędzającymi komunikację, kulturę i współpracę dla zespołów, które mogą już nie spotykać się twarzą w twarz. Warto więc zmodernizować rozwiązania intranetowe, aby były narzędziem, którego pracownicy faktycznie chcą używać. W razie wątpliwości sięgnij po nasz spis narzędzi do spotkań zdalnych.

Czym jest nowoczesny intranet i co odróżnia go od tych tradycyjnych?

Przede wszystkim chodzi o solidną, techniczną podstawę, która w połączeniu z indywidualną strategią pracownika sprawia, że nowoczesny intranet jest tak potężnym i nieocenionym narzędziem. Wraz z nowymi funkcjami, które zaspokajają potrzeby pracowników, intranet powinien:

  • integrować i agregować aplikacje oraz narzędzia, umożliwiając pracownikom wykonywanie całej pracy i znajdowanie odpowiednich informacji za pośrednictwem jednego “centrum dowodzenia”;
  • personalizować i kierować informacje w odniesieniu do roli, lokalizacji lub osobistych preferencji pracownika;
  • być łatwo dostępny i używany zarówno przez pracowników biurowych, jak i zdalnych;
  • promować kulturę korporacyjną, zapewniając spójną komunikację z pracownikami w jednym miejscu;
  • zoptymalizować operacje biznesowe, digitalizując procesy ręczne i szybko spełniając potrzeby pracowników.

W skrócie, aby intranet pomagał zwiększać produktywność pracowników i realnie wpływał na wyniki finansowe naszej firmy, musi wykorzystywać ulepszone możliwości techniczne w celu poprawy doświadczeń pracowników.

Intranety nie muszą nadal mieć łatki nielubianych narzędzi czy niezrozumiałych, chaotycznych rozwiązań doby technologii. Warto poświęcić czas na ich modernizację i przekonać się, że w istocie mogą one stać się największym przyjacielem pracownika, co przełoży się niewątpliwie na nasz sukces w biznesie.

o autorze

Artykuły

Mimo, że przez większość czasu głowę ma w chmurach podczas górskich podróży lub filozoficznych rozważań, nogami stąpa twardo po ziemi i nie przejdzie obojętnie obok żadnych nowych doniesień z Doliny Krzemowej. Miłośniczka nauki i jej kreatywnego wykorzystania w technologii.
Alina Jałowiecka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *