Promocja w sieci

Pozycjonować z agencją czy samodzielnie?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Pozycjonowanie to obecnie najważniejsze narzędzie do walki z niską popularnością witryny. Ten wieloetapowy i długofalowy proces polega na poprawie jej pozycji w wynikach wyszukiwania wiodącej wyszukiwarki w Polsce – Google. Każda strona internetowa dostępna w sieci zajmuje początkowo jedne z ostatnich pozycji, które nie generują jakiegokolwiek ruchu organicznego. Pozycjonowanie i inne działania SEO polegają na tym, aby zmienić ten stan rzeczy. Większość przedsiębiorców zastanawia się nad tym, czy pozycjonowanie można przeprowadzić samodzielnie, bez udziału firm trzecich i freelancerów. Wbrew pozorom większość czynności da się wykonać samodzielnie, nie jest to jednak zadanie proste i pewne w swoich efektach. 

Zalety agencji interaktywnych SEO

Pozycjonowanie sklepów internetowych nie bez powodu najczęściej przeprowadzają najlepsze agencje interaktywne działające w sieci, których podstawową i niewątpliwą zaletą jest wieloletnia obecność na rynku oraz ogromna wiedza wynikająca z doświadczenia. Firmy te dzięki setkom realizacji zakończonych pełnym sukcesem zachęcają przedsiębiorców największą możliwą wiedzą, dzięki której proces samego pozycjonowania przebiega dość szybko i bez zbędnych problemów. Co więcej, duża liczba zatrudnionych pracowników, takich jak zespoły copywriterów, programistów i pozycjonerów gwarantuje wykonanie wszelkich zadań zgodnie z wymogami stawianymi przez niezwykle skomplikowany algorytm wyszukiwarki Google. Reasumując, zaletami współpracy z agencją interaktywną SEO jest:

  • duże doświadczenie firmy w realizacji podobnych usług,
  • szeroki wachlarz usług dodatkowych, np. wdrożenie całkowicie nowej witryny oraz redagowanie tekstów,
  • stosunkowo niskie ceny,
  • dostęp do najlepszych specjalistów z branży,
  • pomoc na każdym etapie współpracy.

Pozycjonowanie samodzielne – czy to się opłaca?

Największą zaletą przemawiającą za przeprowadzeniem pozycjonowania samodzielnie są koszty, a właściwie ich całkowity brak. Nie trzeba zatrudniać jakichkolwiek specjalistów, gdyż w założeniu cały proces chcemy wykonać samodzielnie. Nie jest to jednak proste. Pozycjonowanie SEO i pojawienie się w wynikach wyszukiwania wiąże się z przeprowadzeniem wielu pojedynczych czynności, w tym także takich, które wymagają niezwykle specjalistycznej i obszernej wiedzy z zakresu programowania oraz analizy rynku. Nie wszyscy są w stanie ją pojąć bez odpowiednio dużego doświadczenia, a problemy wynikające z błędnego przeprowadzenia poszczególnych etapów mogą być bardzo dotkliwe. Wielu przedsiębiorców przekonało się o tym na własnym przykładzie, kiedy wyszukiwarka Google wykluczyła daną stronę z wyników wyszukiwania. Ile kosztuje pozycjonowanie samodzielne? W założeniu niewiele, lecz w efekcie końcowym może generować bardzo duże koszty związane z przywróceniem witryny w listingu.

Fot. Nicole Wolf/unsplash.com

2 komentarze

  • Avatar
  • Avatar

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *