Pozycjonować z agencją czy samodzielnie?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Pozycjonowanie to obecnie najważniejsze narzędzie do walki z niską popularnością witryny. Ten wieloetapowy i długofalowy proces polega na poprawie jej pozycji w wynikach wyszukiwania wiodącej wyszukiwarki w Polsce – Google. Każda strona internetowa dostępna w sieci zajmuje początkowo jedne z ostatnich pozycji, które nie generują jakiegokolwiek ruchu organicznego. Pozycjonowanie i inne działania SEO polegają na tym, aby zmienić ten stan rzeczy. Większość przedsiębiorców zastanawia się nad tym, czy pozycjonowanie można przeprowadzić samodzielnie, bez udziału firm trzecich i freelancerów. Wbrew pozorom większość czynności da się wykonać samodzielnie, nie jest to jednak zadanie proste i pewne w swoich efektach. 

Zalety agencji interaktywnych SEO

Pozycjonowanie sklepów internetowych nie bez powodu najczęściej przeprowadzają najlepsze agencje interaktywne działające w sieci, których podstawową i niewątpliwą zaletą jest wieloletnia obecność na rynku oraz ogromna wiedza wynikająca z doświadczenia. Firmy te dzięki setkom realizacji zakończonych pełnym sukcesem zachęcają przedsiębiorców największą możliwą wiedzą, dzięki której proces samego pozycjonowania przebiega dość szybko i bez zbędnych problemów. Co więcej, duża liczba zatrudnionych pracowników, takich jak zespoły copywriterów, programistów i pozycjonerów gwarantuje wykonanie wszelkich zadań zgodnie z wymogami stawianymi przez niezwykle skomplikowany algorytm wyszukiwarki Google. Reasumując, zaletami współpracy z agencją interaktywną SEO jest:

  • duże doświadczenie firmy w realizacji podobnych usług,
  • szeroki wachlarz usług dodatkowych, np. wdrożenie całkowicie nowej witryny oraz redagowanie tekstów,
  • stosunkowo niskie ceny,
  • dostęp do najlepszych specjalistów z branży,
  • pomoc na każdym etapie współpracy.

Pozycjonowanie samodzielne – czy to się opłaca?

Największą zaletą przemawiającą za przeprowadzeniem pozycjonowania samodzielnie są koszty, a właściwie ich całkowity brak. Nie trzeba zatrudniać jakichkolwiek specjalistów, gdyż w założeniu cały proces chcemy wykonać samodzielnie. Nie jest to jednak proste. Pozycjonowanie SEO i pojawienie się w wynikach wyszukiwania wiąże się z przeprowadzeniem wielu pojedynczych czynności, w tym także takich, które wymagają niezwykle specjalistycznej i obszernej wiedzy z zakresu programowania oraz analizy rynku. Nie wszyscy są w stanie ją pojąć bez odpowiednio dużego doświadczenia, a problemy wynikające z błędnego przeprowadzenia poszczególnych etapów mogą być bardzo dotkliwe. Wielu przedsiębiorców przekonało się o tym na własnym przykładzie, kiedy wyszukiwarka Google wykluczyła daną stronę z wyników wyszukiwania. Ile kosztuje pozycjonowanie samodzielne? W założeniu niewiele, lecz w efekcie końcowym może generować bardzo duże koszty związane z przywróceniem witryny w listingu.

Fot. Nicole Wolf/unsplash.com

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Na czym polega linkowanie wewnętrzne?
Na czym polega linkowanie wewnętrzne?
Czy dane w „chmurze” są bezpieczne? Fakty i mity
Czy dane w „chmurze” są bezpieczne? Fakty i mity

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Adam 02.02.2022

    Ja uważam, że najlepiej pozycjonować z agencją seo która zadba o to aby twoja strona znalazła się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Współpraca zacznie się od audytu seo https://www.grupa-icea.pl/audyt-seo/ dzięki któremu cały proces pozycjonowania przebiegnie bardzo szybko i sprawnie.

  • Adrian 23.02.2022

    Samodzielnie przy takiej ilości konkurencji? Wystarczy wpisać w Google frazę np. „pozycjonowanie na Olsztyn” https://sxo.pl/pozycjonowanie-olsztyn/ a ilość stron najróżniejszych firm, będzie wręcz zatrważająca. Nawet z dobrą agencją, niekiedy osiągnięcie szczytu listy, choćby dla frazy, którą przytoczyłem, będzie nie lada wyzwaniem. Właśnie dlatego w mojej opinii działania samodzielne, w ogóle mijają się z celem.