Reklama w obrazie i dźwięku. Poznaj YouTube Ads!

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Reklama wideo łączy w sobie obraz, dźwięk i animację, dzięki czemu bardziej utrwala się w świadomości odbiorców. Do ich tworzenia warto wykorzystywać dedykowane narzędzia, takie jak YouTube Ads.

YouTube jest drugą największą po Google wyszukiwarką. Platforma jest dostępna już w ponad 90 krajach, a miesięcznie gromadzi nawet miliard użytkowników. Te liczby robią wrażenie, prawda? Zwłaszcza jeśli szukamy kolejnej przestrzeni, w której moglibyśmy promować swoją markę. Zdaje się, że właśnie ją znaleźliśmy.

Siła reklamy wideo

YouTube, podobnie jak wyszukiwarka Google, jest doskonałym miejscem reklamowym. Coraz więcej przedsiębiorców chętniej wykorzystuje tę platformę w kampaniach promocyjnych i decyduje się na tworzenie reklam wideo. W dobie silnej konkurencji musimy stawiać na kreatywne rozwiązania, które przyciągną uwagę klientów. W porównaniu do reklam tekstowych i graficznych przekazy w formie wideo spotykają się z większym zainteresowaniem i wzbudzają silniejsze emocje, ponieważ odwołują się nie tylko do zmysłu wzroku, lecz także słuchu. Z myślą o promowaniu swojego biznesu i docieraniu do kolejnych klientów YouTube stworzył narzędzie marketingowe – YouTube Ads – które ma ułatwić te zadania.

Reklamowanie za pośrednictwem YouTube Ads umożliwia bezpośredni kontakt z publicznością. W kampaniach wideo możemy opowiadać historie, wykorzystując moc storytellingu, które pomaga budować zaangażowanie emocjonalne odbiorców wobec marki. Istotną zaletą YouTube Ads jest również to, że samodzielnie określamy profil grupy adresatów, co pozwala spersonalizować przekazy. Wszystkie działania możemy na bieżąco śledzić i analizować, a w razie niezadowalających wyników – modyfikować.

Rodzaje reklam na YouTube

Jeśli zdecydujemy się na promowanie naszej marki przy pomocy YouTube Ads, będziemy mogli wykorzystywać różne formaty reklamowe:

  • TrueView in Stream – reklama wyświetlana przed, w trakcie albo po innych filmach w YouTube, może zostać pominięta po 5 sekundach wyświetlania,
  • TrueView Discovery – reklama wyświetlana powyżej wyników wyszukiwania w YouTube lub na górze kolumny przedstawiającej sugerowane filmy do obejrzenia. Ma postać banera – klatki z filmu, po kliknięciu w baner film się odtwarza,
  • Bumper Ads – zajawki reklamowe w przerywniku, trwają sześć sekund, nie można ich pominąć,
  • Nakładka InVideo Ads – przezroczysty baner, który wyświetla się na dole filmu. Gdy użytkownik kliknie w nakładkę, zostanie przekierowany na stronę reklamodawcy,
  • Reklamy sekwencyjne – sekwencja filmów, która w ustalonej kolejności opowiada historię marki lub promowanego produktu.

Reklamy w formie wideo mogą być skuteczniejsze w dotarciu do klientów. Są także świetnym sposobem na budowanie pozytywnego wizerunku wśród odbiorców. Ich tworzenie jednak może wymagać większego doświadczenia. Z wieloma zadaniami z pewnością poradzimy sobie sami, ale podczas tworzenia większych kampanii reklamowych przeznaczonych na YouTube warto poradzić się specjalistów. Jeśli chciałbyś skorzystać z pomocy doświadczonej agencji interaktywnej, zajrzyj tutaj https://adsright.pl/ i dowiedz się, jakie korzyści możesz czerpać ze współpracy.

Zdjęcie główne: Christian Wiediger/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*