Wózek zakupowy i mysz komputerowa
(fot. the_burtons / Moment / Getty Images)
Reklama

Co wpływa na rozpoznawalność sklepu online?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Rynek e-commerce prężnie się rozwija. Klienci coraz częściej poszukują produktów w sklepach internetowych, które stają się dla nich tańszą alternatywą. Co zrobić, aby przyciągnąć ich na Twoją platformę?

Duża konkurencja sprawia, że firmom coraz trudniej jest zaistnieć w świadomości konsumentów. Nie wystarczy sam pomysł na biznes czy różnorodny asortyment. Trzeba też wiedzieć, jak dotrzeć do potencjalnego klienta, który będzie chciał wracać do zakupów w konkretnym sklepie online.

Odpowiednia promocja

Nie bez powodu uważa się, że reklama jest dźwignią handlu. Dobrze zaplanowane działania marketingowe mogą znacznie przyczynić się do sukcesu. Nie oznacza to jednak, że trzeba na reklamę wydawać ogromne fundusze. Jeżeli właściwie określisz grupę docelową swoich produktów, będziesz wiedział, jak się z nią komunikować i przekonać do tego, że warto robić zakupy w Twoim sklepie.

Form promocji jest bardzo wiele. Najpowszechniejsza jest ta internetowa. Załóż konta dla swojego sklepu na Facebooku czy Instagramie. Zadbaj o to, aby profesjonalnie zaprezentować oferowane produkty za pomocą dobrze wykonanych zdjęć. Używaj w postach hasztagów, które mogą pomóc Ci trafić do osób, które są zainteresowane daną rzeczą. Systematycznie zamieszczaj ciekawe informacje o asortymencie, wskazuj jego zalety oraz korzyści, jakie da klientowi.

Kobieta przeglądająca produkty online
(fot. Oscar Wong / Moment / Getty Images)

Portale społecznościowe to też miejsce, w którym możesz wykupić płatne reklamy. Pamiętaj o tym, aby nie tworzyć ich zbyt często – możesz w ten sposób zniechęcić potencjalnego klienta, który może uznać Cię za nachalnego. Warto obserwować wyniki każdej kampanii i wyciągnąć z niej wnioski tak, aby nie przepalić budżetu.

Innym rozwiązaniem jest promowanie się w Google za pomocą Google Ads. Za pomocą tego narzędzia możesz promować się w innych portalach (za pomocą grafik) oraz w samej wyszukiwarce (reklama tekstowa). Mimo że jest to rozwiązanie najszybsze, pamiętaj, aby odpowiednio skonfigurować ustawienia kampanii. Może się bowiem okazać, że kliknięcia reklamy, czy też ruch na stronie, które uzyskasz za pomocą Google Ads, nie będą finansowo przekładać się na koszt zakupów zrobionych przez klientów. Najlepiej powierzyć tego rodzaju działania agencjom, których zadaniem jest profesjonalna i kompleksowa obsługa kampanii reklamowych.

Aktywnie udzielaj się w Internecie

Laptop na tle drewnianej podłogi
(fot. Andrew Neel, źródło: unsplash.com)

Jeżeli dopiero zaczynasz sprzedawać produkty online, możesz też w social mediach z poziomu konta swojego sklepu, brać udział w dyskusjach na innych fanpage’ach czy kontach instagramowych. Nie musi to być konkretna wypowiedź reklamowa. Możesz po prostu wspomnieć o tym, co oferuje Twój sklep, jednocześnie odnosząc się do dyskusji. Jeżeli prowadzisz e-commerce z produktami dla podróżników, możesz śmiało komentować wpisy na grupach podróżniczych lub też na oficjalnych portalach osób związanych z tą branżą.

Pozycjonowanie – czy warto?

Oczywiście, że tak! Szczególnie na początku działalności dobrze jest wykorzystać ten sposób, aby móc być lepiej widocznym przez boty wyszukiwarki Google. Specjaliści doradzą Ci, na jakie frazy opłaca się pozycjonować Twój sklep tak, aby trafiły do niego osoby z Twojej grupy docelowej.

Współpraca z influencerami

Selfie stick na tle nieba
(fot. Steve Gale, źródło: unsplash.com)

Jeżeli masz fundusze, takie rozwiązanie może przynieść wiele dobrych efektów. Przede wszystkim, wybierz osobę, która jest w jakiś sposób związana z Twoim asortymentem. Na przykład, jeżeli sprzedajesz sprzęt sportowy, poszukaj influencera, który jest trenerem personalnym.

Budowa sklepu od nowa

Wszelkie działania marketingowe mogą nie przynieść efektu, jeżeli Twój sklep online jest nieprzyjazny użytkownikom. Czyli na przykład trudno się po nim poruszać, nie jest intuicyjny.  W takiej sytuacji należałoby go przebudować tak, aby w pełni spełniał współczesne wymogi. O tym, dlaczego warto zainwestować w budowę sklepu przez specjalistów, dowiesz się więcej na https://x-coding.pl/ecommerce/wdrozenia-e-commerce-b2b/.

Aby zaistnieć w świadomości konsumentów, wprowadzaj powyższe działania krok po kroku. Być może sprawdzi się tylko jedno z nich. Pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest określenie konkretnej grupy docelowej oraz sukcesywne działania promocyjne.

o autorze

Artykuły

Pisanie jest dla niej pasją, z którą wiąże swoją przyszłość. Zainteresowana psychologią reklamy i sprzedaży, z chęcią dowiaduje się nowych informacji z dziedziny marketingu. Spędza dużo czasu w social mediach, zafascynowana możliwościami, które otwiera przed nami Internet.
Gabriela Matyszczak

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *