Reklama

Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową? Poznaj 7 korzyści!

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Co zrobić, by stronę zaczęli odwiedzać potencjalni klienci? Za warte uwagi działanie można uznać pozycjonowanie. Zastanawiasz się, czy warto inwestować swoje oszczędności i czas w ten rodzaj promowania strony? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, co zyskasz, decydując się na pozycjonowanie.

Pozycjonowanie stron – czy jest skuteczną formą reklamy?

Działania SEO należą do efektywnych postaci reklamy produktów lub usług. Dzięki nim dotrzesz do potencjalnych klientów w chwili poszukiwania przez nich oferowanego produktu lub usługi. Omawiany sposób promocji nie stanowi nachalnej formy reklamy. Oferta nie pojawia się przed oczami danej osoby zupełnie niespodziewanie lub w momencie, gdy dane produkty w ogóle jej nie interesują. Użytkownik internetu wpisuje kluczową frazę w wyszukiwarce Google i zazwyczaj przechodzi na strony wyników, które wyświetlają się u góry pierwszej strony wyszukiwania. Warto więc podjąć walkę o wysoką pozycję witryny w Google na wybrane słowa.

1. Wyższa pozycja strony w wyszukiwarce

Oczywistą i podstawową korzyścią pozycjonowania jest wysoka pozycja strony w wyszukiwarce Google. To z niej wynikają pozostałe zalety. Dzięki działaniom SEO witryna wyświetla się na wysokim miejscu na wybrane frazy – na przykład sklep online oferujący kreacje na ślub może pojawiać się na 3 miejscu na pierwszej stronie po wpisaniu przez użytkownika słów: suknia ślubna boho.

2. Więcej osób odwiedzających witrynę

Z wysoką pozycją witryny w Google wiąże się możliwość dotarcia do większej liczby osób potencjalnie zainteresowanych ofertą. Większa liczba użytkowników to większy ruch w witrynie. Roboty Google doceniają strony z większym ruchem na stronie.

3. Lepsza rozpoznawalność marki

Pozycjonowanie rzadko bywa kojarzone ze wzrostem świadomości marki. Tymczasem większa liczba odwiedzających witrynę oznacza, że coraz więcej osób poznaje daną firmę. Ktoś, kto odwiedził stronę, by przeczytać wypozycjonowany na konkretne słowa kluczowe artykuł, pośrednio zaznajamia się z daną marką. Jeśli internauta wiele razy trafi na Twoją stronę, szukając odpowiedzi na swoje pytania, możliwe, że zapamięta witrynę i w przyszłości skorzysta z oferty. 

4. Wzrost zaufania do strony

Wśród użytkowników internetu istnieje przeświadczenie, że witryny, które wyświetlają się wysoko w wynikach wyszukiwania, są warte zaufania. Dlatego pozycjonowanie stanowi dobrą metodę na to, by zwiększyć wiarygodność oferty. Trudno się spodziewać, że ktokolwiek zdecyduje się na oferowane produkty lub usługi, jeśli nie darzy zaufaniem danej marki. Ponadto klienci chętnie  polecają swoim bliskim, przyjaciołom i znajomym marki, które są dla nich wiarygodne.

5. Zyskanie wizerunku eksperta

Pozycjonowanie obejmuje projektowanie wartościowych, a jednocześnie nasyconych słowami kluczowymi treści. Aby osiągnąć wysoką pozycję w Google, możesz więc tworzyć artykuły. Warto postawić na treści eksperckie, które pozwolą zbudować opinię specjalisty w danej branży. Pozycjonowanie sprawdza się więc doskonale, jeśli chodzi o stworzenie pozytywnego, zachęcającego do korzystania z usług wizerunku. 

6. Zwiększenie zysków przedsiębiorstwa

Wyższa pozycja w Google, większa liczba osób odwiedzających witrynę, wzrost rozpoznawalności marki i zaufania do niej – te wszystkie korzyści przyczyniają się do pomnożenia zysków przedsiębiorstwa. Oczywiście witryna musi też wzbudzać zaufanie zarówno pod względem graficznym, jak i tekstowym. Jeśli strona prezentuje się mało wiarygodnie i potencjalni klienci szybko ją opuszczają, trudno spodziewać się większych zysków. 

7. Rozwój biznesu

Pozycjonowanie pomaga w rozwinięciu działalności. Dzięki przypływowi nowych klientów i zyskom wynikającym z zakupu przez nich produktów Twoja firma jest w coraz lepszej kondycji finansowej. Możesz więc unowocześnić przedsiębiorstwo czy wzbogacić ofertę o nowe produkty i usługi. Efekty pozycjonowania nie pojawią się od razu – potrzeba odrobiny cierpliwości. Gdy jednak zauważysz pierwsze rezultaty działań SEO, warto będzie zastanowić się nad kolejnymi inwestycjami w rozwój firmy. Nie specjalizujesz się w SEO, ale interesują Cię usługi pozycjonowania w Lublinie? Zapraszamy więc do poznania oferty agencji marketingowej IBIF dostępnej na stronie:  https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie. Jeśli szukasz właściwego sposobu na rozwój działalności, pozycjonowanie może okazać się trafnym wyborem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *