System SWOT – dlaczego każdy eCommerce powinien z niego korzystać?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Dla wielu początkujących oraz zaawansowanych przedsiębiorców prowadzenie analiz wiąże się jedynie z uzyskaniem podstawowych danych na temat obecnej kondycji finansowej firmy. Nic bardziej mylnego. Analizy bardziej szczegółowe odpowiadają tak naprawdę na szereg przeróżnych pytań natury biznesowej – nie tylko na te z kategorii finansowej, lecz także na te mające bezpośrednie przełożenie na przyszłość danego przedsiębiorstwa oraz jego ekspansję lub jej brak. Wiedzą o tym właściciele dużych korporacji, dla których analiza ich działania oraz zgodności z procedurami wewnętrznymi jest dosłownie codziennością. Warto, aby o wpływie analizy SWOT na firmę przekonali się także nieco mniejsi przedsiębiorcy.

Analiza SWOT – co się kryje pod tym egzotycznym skrótowcem?

Strategia budowania swojej marki oraz prowadzenia działalności zgodnie z planem biznesowym obejmującym kolejne lata lub dziesięciolecia jest bardzo trudna. Na ekspansję wpływają bowiem nie tylko czynniki przewidziane w planie na najbliższe lata, lecz także te, których przewidzieć się nie dało – a już przynajmniej bez przeprowadzenia szczegółowej analizy przedsiębiorstwa oraz całej branży. Przekonują się o tym tysiące właścicieli firm i spółek, które mimo z pozoru prostej drogi do sukcesu, stają się ofiarą nieprzewidywalnej stagnacji. Jak temu zaradzić? Przeprowadzając analizę SWOT.

Zagadnienie analizy SWOT warto rozpocząć od rozbicia tego skrótowca na czynniki pierwsze, które też tak naprawdę mogą naprowadzić nas na to, czego się ten proces dotyczy. SWOT to:

  • S – Strengths – czyli najlepsze, najmocniejsze strony danego przedsiębiorstwa, które mogą w dobrych rękach stanowić największy atut i przewagę nad innymi firmami działającymi w tej samej branży. To najbardziej pozytywny aspekt, który potrafi zupełnie neutralnie ocenić przyszłość każdej marki.
  • W – Weaknesses – to drugi parametr i to zupełnie odwrotny do powyższego. W stosunku do najmocniejszych stron odpowiada za te najsłabsze, które mogą być skutecznym hamulcem do dalszego rozwoju marki. Ten parametr mimo pewnych niekorzystnych konotacji jest bardzo istotny.
  • O – Opportunities – najważniejsze szanse, które ma dana marka przed sobą w kwestii jej dalszego rozwoju. Bardzo istotna część analizy, dzięki której możesz ocenić przyszłość przedsiębiorstwa oraz to, co warto zrobić, aby naprowadzić ją na właściwe tory.
  • T – Threats – zagrożenia to ostatni element analizy, który ma na celu ocenę największych przeszkód i zagrożeń, które mogą wywołać w kolejnych następstwach szczególnie niekorzystne zmiany w strukturze firmy.

Nowoczesna i dopracowana wersja analizy SWOT

Metodologia SWOT ma już swoje lata, dlatego kwestią czasu było unowocześnienie jej założeń i dostosowanie ich do współczesnych zagadnień związanych z prowadzeniem biznesu na najpopularniejszych platformach e-commerce. Biznes odchodzi od sprzedaży indywidualnej w sklepach i punktach usługowych na rzecz internetu, co wynika zarówno z komfortu, jak i wygody. SWOT Maker (https://www.swotmaker.com/article-analysis_for_ecommerce) to system, który integrując się z silnikiem PrestaShop oraz Shopify może samodzielnie przekazywać adminowi wszelkie istotne informacje na temat trendów, zachowań użytkowników i parametrów sprzedaży. Może wpłynąć na decyzje względem konkretnej grupy towarów czy klientów i naprowadzić właściciela sklepu w branży e-commerce na zupełnie nowe, lepsze tory. Nie bez powodu – skuteczne i przejrzyste raporty w formie PDF mogą odpowiedzieć nawet na te najtrudniejsze pytania i udzielić na nie takich odpowiedzi, które będą w stanie tchnąć w każdą firmę zupełnie nowe życie. Więcej na temat współczesnej analizy SWOT dowiesz się z linka https://www.swotmaker.com/article-swot_concept.

Fot.: Campaign Creators/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*