Przycisk na klawiaturze do zakupów online
(fot. Peter Dazeley / The Image Bank / Getty Images)
Sprzedaż

Alternatywy dla sklepu internetowego

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

W obecnych czasach, zwłaszcza w dobie pandemii, większość zakupów wykonuje się online. Jest to bezpieczniejsza i często tańsza forma kupowania potrzebnych przedmiotów. Sklepy internetowe przynoszą ogromne zyski, jednak potrafią być bardzo kosztowne w utrzymaniu, a nigdy nie ma gwarancji sukcesu. Dlatego małe firmy szukają alternatywnych miejsc z sieci, w których mogą sprzedawać swoje produkty i usługi. Zobacz, jakie są alternatywy dla sklepów internetowych. 

Portale aukcyjne

Wiele małych firm oraz osób prywatnych decyduje się na sprzedawanie swoich produktów i usług przez internetowe portale aukcyjne. Takie strony pozwalają na bezpłatne wystawienie ogłoszenia i sprzedaż towaru bez dodatkowych kosztów. dzięki tej możliwości dostajesz ze sprzedaży maksimum zysku, co dla małych, początkujących przedsiębiorstw jest kluczowe. Również platformy takie, jak Omnicommerce daja możliwość prowadzenia działalności online bez ponoszenia kosztów równych tym, które ponosi się za sklep internetowy. Te rozwiązania to tańsze, a porównywalnie skuteczne alternatywy dla handlu przez własny sklep online. 

Marketplace w social mediach

Kobieta w różowym swetrze robiąca zakupy online
(fot. Westend61 / Getty Images)

Od kilku lat również portale społecznościowe oferują zakładki, w których można wystawiać na sprzedaż swoje produkty. To kolejna budżetowa szansa na zaistnienie na rynku. Do prowadzenia działalności i handlu na Facebooku czy Instagramie wystarczy założyć konto na portalu. Posiadanie fanpage’a w social mediach jest obecnie kluczowym elementem prowadzenia marketingu firmowego, więc możesz w ten sposób złapać dwie ryby na jeden haczyk. Poza promowaniem firmy za pośrednictwem portali społecznościowych, możesz tam także reklamować i sprzedawać swoje produkty. To świetne rozwiązanie dla osób prywatnych zajmujących się rękodziełem lub świadczących usługi, na przykład kosmetyczne lub fryzjerskie. 

Aplikacje do sprzedaży

W ostatnich latach pojawiły się na rynku aplikacje mobilne, i nie tylko, służące do sprzedaży lub wymiany produktów. Tam również możesz wystawiać swoje produkty i budować markę. Aplikacje w większości są bezpłatne, pozwalają na zdobycie bardzo szerokich zasięgów i dotarcie do szerokiego grona osób. Konto w takiej aplikacji to również świetna okazja do przeprowadzenia analizy rynku i zapotrzebowania klientów. Dzięki obserwacji wystawianych ofert szybko zorientujesz się, co jest modne, co się sprzedaje i jakie produkty warto mieć w swojej ofercie. 

Sklep stacjonarny

Kobieta w maseczce robiąca zakupy w sklepie odzieżowym
(fot. Matej Kastelic / EyeEm / Getty Images)

Ostatnią, najbardziej oczywistą propozycją jest otwarcie sklepu stacjonarnego. Fizyczna placówka, którą będą mogli odwiedzać klienci sprawdzi się najlepiej w przypadku sklepów odzieżowych, obuwniczych lub meblowych. Możliwość dotknięcia, wypróbowania i przymierzenia danego przedmiotu daje klientom gwarancję tego, że dobrze wybiorą i unikną zwrotu zakupów. Każdy, kto zamawiał ubrania lub buty przez Internet wie, że rozmiar rozmiarowi nierówny, dlatego część osób zniechęca się do kupowania tych produktów online. To właśnie przewaga sklepów stacjonarnych nad internetowymi. Również osoby starsze mają często problem lub boją się kupować przez Internet. Zakupy w sieci to domena ludzi młodych, dlatego z myślą o seniorach możesz założyć sklep stacjonarny, który będzie odpowiadał ich potrzebom. 

Prowadzenie swojej działalności i wystartowanie na rynku to, zwłaszcza na początku, nie łatwy kawałek chleba. By zwiększyć swoje przychody na start i zmaksymalizować zyski, postaw na darmowe lub tańsze alternatywy dla sklepu internetowego. 

o autorze

Artykuły

Gadżeciara, której nie umknie żadna techniczna nowinka. Uwielbia nowoczesne rozwiązania – zarówno te rozrywkowe, jak i te, które mogą pomóc w biznesie. Od kilku lat zafascynowana rozwojem rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości, zwłaszcza w obszarze obsługi klienta.
Aleksandra Nowak

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *