Jak planować posty na Instagramie?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Promocja na Instagramie bez planu treści jest jak jazda bez nawigacji po nieznanym obszarze – wydaje się, że gdzieś jedziesz, ale nie jest jasne gdzie i dlaczego. Jednak dobry content plan to nie wszystko. 

Dla algorytmów instagramowych niebagatelne znaczenie ma także regularność publikowanych treści, a przecież nie zawsze jest na to czas. Tu z pomocą przychodzą narzędzia do planowania postów w Instagramie i ich automatycznej publikacji. Oto kilka programów, z których możesz skorzystać.

UNUM – Design Perfection

Usługa, która pomaga utrzymać Instagram w jednolitym stylu poprzez tworzenie i edycję treści (zdjęć i filmów). Aplikacja pozwala również kontrolować statystyki, śledzić skuteczność publikacji, posiada wbudowany kalendarz z funkcją przypominania. Nie ma ograniczeń co do ilości kont, możesz nimi zarządzać przez łatwe przełączanie w ramach usługi.

Koszt: bezpłatny, dostępne są subskrypcje na różnych poziomach, zaczynające się od 4,99 USD miesięcznie.

Content Office

Wygodny program do planowania postów nie tylko dla użytkowników prywatnych, ale także dla właścicieli firm i profesjonalistów SMM. Za pomocą Content Office możesz stworzyć plan treści, dobrać kolory postów i czas ich publikacji. Możesz pobierać posty bezpośrednio z serwisu. Możliwe jest prowadzenie do 10 kont jednocześnie z różnych urządzeń. Aplikacja zawiera także krótkie lekcje zarządzania Instagramem i dobiera hashtagi.

Koszt: bezpłatny, dostępna jest wersja płatna dla profesjonalistów.

Preview: Planner for Instagram

Asystent do profesjonalnego zarządzania profilem. Pozwala w łatwy sposób stylizować swoje konto. Serwis pomaga tworzyć plan treści, analizować statystyki, badać profile konkurencji, repostować wpisy, wybierać popularne hashtagi. Posiada także bogaty katalog filtrów.

Koszt: bezpłatny, dostępne są opcje subskrypcji z zaawansowaną funkcjonalnością (od 7,99 USD miesięcznie).

Planoly

Ta usługa jest uważana za najlepszą do prowadzenia profili komercyjnych. Aplikacja pomaga zaplanować siatkę postów, a także tworzyć szkice publikacji. Możliwe jest przesyłanie zdjęć z Dropboksa i Google Drive, a także zbieranie hashtagów. Aplikacja pozwala na jednoczesną pracę nad projektem kilku użytkowników. Dzięki płatnej subskrypcji możliwa jest obsługa wielu kont.

Koszt: bezpłatny, subskrypcja z zaawansowanymi funkcjami (od około 13 USD miesięcznie w zależności od pakietu).

Later

Wizualny harmonogram postów na Instagramie (zdjęcia, relacje, karuzele), funkcja przeciągania i upuszczania zdjęć oraz podgląd wyników. Możesz zarządzać wieloma kontami jednocześnie po ustawieniu tej opcji w witrynie. Możliwe jest dodawanie hashtagów i geotagów, odpowiadanie na komentarze subskrybentów, opracowywanie planu treści na tydzień i miesiąc.

Koszt: bezpłatne, różne plany subskrypcji dostępne od 7,50 USD miesięcznie.

Większość wymienionych tutaj narzędzi pozwala na zarządzanie treściami również na innych portalach społecznościowych, np. TikToku czy Facebooku. Jeśli więc prowadzisz konta na innych kanałach, będzie to dla Ciebie dodatkowa pomoc.

Pod pozorną łatwością prowadzenia Instagrama kryje się dużo pracy. Konieczność codziennego kontaktu z subskrybentami, interakcji z nimi, a także znajdowanie nowych pomysłów na ciekawy content mogą prowadzić do wypalenia. Planowanie postów z wyprzedzeniem to świetny sposób na zaoszczędzenie wysiłku i czasu. Możesz w jeden dzień stworzyć plan treści na cały tydzień albo nawet miesiąc, a do bieżącej komunikacji wykorzystywać na przykład relacje i streamy na żywo.

Zdj. główne: Prateek Katyal/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*