Kobieta przy tablicy
(fot. Morsa Images / Stone / Getty Images)
Sprzedaż

Jak zareklamować firmę?

Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Reklama firmy powinna występować w wielu miejscach, tak w tych internetowych, jak i w tych rzeczywistych. Ważne jest, by była ona profesjonalna, lecz niezbyt nachalna, by nie wzbudzić negatywnych emocji w potencjalnym kliencie. Współcześnie mamy mnóstwo opcji, dzięki którym możemy rozsławić firmę, lecz które z nich są najlepsze?

Oprócz takich sposobów, jak reklama w autobusach miejskich lub flagi reklamowe, warto przyjrzeć się sposobom, które będą najlepszym rozwiązaniem w czasie pandemii. Internet dominuje w życiu człowieka. Można tutaj wymienić tak banalne rzeczy jak płacenie rachunków lub przegląd świeżych wiadomości ze świata.

Najważniejsze, co przeniknęło do Internetu, to większość kontaktów międzyludzkich. Nie chodzimy bowiem na koncerty, do kina, do teatru, lecz korzystamy z czatów, platform streamingowych i mediów społecznościowych. Właśnie na tym powinna skupić się współczesna reklama. Tutaj należy wspomnieć, że nawiązanie współpracy z rzetelną agencją reklamową, jak Studio Kreacja, może przynieść jeszcze więcej korzyści.

Google

Google jest maszyną reklamową. Wydaje się, że zapewnia przydatne informacje i narzędzia, ale zapewnia wszystkie te fajne funkcje, aby upewnić się, że widzisz ich reklamy. 85% przychodów Google pochodzi z platformy Google Ads. W ciągu ostatnich dziesięciu lat popularność reklam Google wzrosła w zadziwiający sposób. W 2019 roku miesięczna liczba wyszukiwań w Google przekroczyła 160 miliardów. Na każdego dolara, który firma wydaje na reklamy w Google, zarabia średnio 2 dolary.

Wyszukiwarka Google na telefonie
(fot. Solen Feyissa, źródło: unsplash.com)

Jedną z największych zalet reklam płatnych za kliknięcie jest to, że płacisz tylko za to, co klikają konsumenci. Niezależnie od tego, czy prowadzisz dużą, czy małą firmę, możesz skorzystać z możliwości wyszukiwarek po niższych kosztach. Możliwość targetowania i testowania konkretnych rynków oraz prowadzenia działań na rynku niszowym sprawia, że ​​zainteresowanie kupujących jest ogromne. To doskonała, tania strategia marketingowa i skuteczny sposób na przyciągnięcie potencjalnych klientów.

Podcasty

W ciągu ostatniej dekady, gdy podcasty stały się bardziej popularne, reklamodawcy mają wiele możliwości przyciągnięcia zainteresowanych odbiorców. Reklamodawcy podcastów są często określani jako „sponsorzy”, ponieważ pozwalają na dalsze działanie podcastów. W zamian za sponsorowanie, gospodarze zwykle umieszczają reklamy w każdym odcinku (podobnie jak w przypadku transmisji). Ogromną zaletą reklamy w podcastach jest duże zaufanie odbiorców do osób, które czytają treści promocyjne. Większość słuchaczy wie, że podcasty nie promują produktów ani usług, które nie są odpowiednie dla ich odbiorców. 

Nagrywanie podcastu
(fot. Soundtrap, źródło: unsplash.com)

YouTube

Od czasu uruchomienia YouTube w 2005 roku platforma stała się najpopularniejszą platformą wideo na świecie. W przeciętnym miesiącu aż 80% użytkowników stanowią osoby w wieku 18-49 lat.

Youtube nie tylko oferuje możliwość reklamowania się na platformie, ale sam format wideo jest również doskonałym sposobem na zbudowanie zaufania wśród odbiorców. Firmy, które wykorzystują wideo jako część reklamy i treści, będą bardziej angażować swoich klientów. Posiadanie firmowego kanału może również pomóc w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Filmy mogą służyć do promocji, edukacji i utrzymywania kontaktu z obecnymi klientami. Możesz także użyć ich jako dodatkowej części każdego wpisu na blogu, który piszesz.

Co najważniejsze, znacznie spadł koszt produkcji wideo. Za mniej niż kilka tysięcy złotych firma może założyć własne studio i zacząć tworzyć wysokiej jakości treści.

Media społecznościowe

Reklama to mechanizm finansowy, który napędza wszystkie media społecznościowe. LinkedIn zaczął oferować płatne reklamy już w 2005 roku, Facebook uruchomił reklamy w 2007 roku, Twitter dodał reklamy w 2010 roku, a Instagram dodał reklamy do platformy w 2013 roku. Nawet TikTok zaczął dodawać reklamy na popularnych platformach społecznościowych. Świat przyzwyczaił się do idei oglądania reklam w swoich kanałach mediów społecznościowych.

Kobieta śmiejąca się do telefonu
(fot. Carol Magalhaes, źródło: unsplash.com)

Wiele osób je pominie, ale nadal je zobaczy, co prowadzi do zażyłości. Wraz z wynalezieniem narzędzi, takich jak formularz kontaktowy Facebooka, platformy mediów społecznościowych zwiększyły sposób, w jaki reklamodawcy wchodzą na swoje rynki. Media społecznościowe są bardzo przydatne do zwiększania świadomości marki i promowania biznesu. 

E-mail

Dziś szanse na otwarcie wszystkich e-maili spadły. Chociaż wskaźnik otwarć wiadomości e-mail gwałtownie spadł w ostatniej dekadzie, w 2019 roku średni wskaźnik otwarć ustabilizował się na poziomie 22%. W zależności od rynku wysyłanie wiadomości e-mail do konsumentów jest nadal realną opcją. Zwłaszcza, gdy strategia e-mailowa jest używana jako część szerszej strategii, może sprawić, że Twoje produkty i usługi staną się przedmiotem zainteresowania konsumentów.

Prasa

Za każdym razem, gdy Twoja firma robi coś wartego opublikowania, łatwo jest wysłać informacje prasowe do lokalnych i regionalnych mediów informacyjnych. PR jest potężnym narzędziem medialnym, które może pomóc w promocji. Bezpłatna dystrybucja za pośrednictwem zaufanych kanałów informacyjnych oznacza, że ​​więcej osób to zobaczy i prawdopodobnie staną się one zainteresowanymi.

o autorze

Artykuły

Copywriter, który z zaciekawieniem śledzi newsy związane z contentem i aplikacjami. Student filologii polskiej, który lubi otaczać się użytecznymi przedmiotami. Wolny czas spędza na czytaniu książek filozoficzno-historycznych.
Bartosz Promiński

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *