Logo Amazona
(fot. Nicolò Campo / Contributor / LightRocket / Getty Images)
Sprzedaż

Kto potrzebuje Amazon Brand Registry? Propozycja dla branży e-commerce

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Amazon to niesamowity sposób na budowanie biznesu i zarabianie pieniędzy, ale z tymi korzyściami wiąże się konkurencja i potrzeba ochrony Twojego biznesu.

W badaniu Jungle Scout z 2021 r., obejmującym prawie 5000 sprzedawców Amazon, 96% twierdzi, że planuje rozszerzyć swoją działalność w tym roku. Jednak wielu wyraziło obawy dotyczące zagrożeń dla ich działalności, w tym:

  • 48% obawia się, że chińscy dostawcy będą sprzedawać „swoje” podobne produkty po niższych kosztach,
  • 48% jest zaniepokojonych kopiowaniem ofert,
  • 39% sprzedawców obawia się, że zostaną wypchnięci jako „pośrednicy” między dostawcami (z których większość znajduje się w Chinach), a konsumentami.

W jaki sposób sprzedawcy mogą się bronić przed tymi sytuacjami? Najlepiej zarejestrować swój znak towarowy w Amazon Brand Registry.

Czym jest Amazon Brand Registry?

Jest to program, który pomaga właścicielom marek chronić ich własność intelektualną przed nieuczciwą konkurencją.

Amazon Brand Registry ma dedykowany zespół, z którym właściciele marek mogą skontaktować się w celu zgłoszenia naruszenia praw własności intelektualnej, problemów technicznych, a także eskalacji wcześniej zgłoszonych spraw.

Według Amazona, ponad 130 000 marek na całym świecie jest zarejestrowanych w Amazon Brand Registry. Odkąd program ruszył, Amazon zarejestrował średnio o 99 mniej przypadków łamania prawa związanych z naruszeniem własności intelektualnej, patentami itp.

Pieczątka z napisem "trademark"
(fot. Wolfgang Filser / EyeEm / Getty Images)

Jakie są korzyści wynikające z dołączenia do programu?

1. Lepsza ochrona marki

Gdy zarejestrujesz się w Amazon Brand Registry, zostaniesz poproszony o odpowiedź na kilka pytań dotyczących Twojej firmy. Następnie Amazon wykorzysta te informacje do automatycznego usuwania treści, które uważa za niedokładne lub naruszające Twoją własność intelektualną.

Podejście Amazona jest bardzo proaktywne, ale to nie koniec. Marki uzyskują również dostęp do narzędzi wyszukiwania, które pozwalają im znajdować i zgłaszać podejrzane treści. Możesz wyszukiwać za pomocą słów lub obrazów, a następnie monitorować bieżące sprawy na swoim pulpicie nawigacyjnym.

2. Narzędzia do wykrywania sprzedaży podróbek Twoich produktów

Dołączając do Amazon Brand Registry, zyskujesz również dostęp do dwóch programów Amazona: Transparency i Project Zero.

Wykorzystują one zautomatyzowane skanowanie sklepów i serializację produktów, aby zapobiegać fałszywej sprzedaży. Istnieje nawet samoobsługowe narzędzie, które pozwala zweryfikowanym markom samodzielnie usuwać fałszywe wpisy. Do tej pory zarejestrowało się nieco ponad 10 000 marek.

3. Dostęp do narzędzi budowania marki

Amazon Brand Registry może również pomóc w budowaniu obecności Twojej firmy na rynku. Po zweryfikowaniu konta zyskasz dostęp do przydatnych narzędzi, takich jak:

  • Amazon Storefronts – dzięki niemu możesz stworzyć sklep firmowy na Amazon, w którym będziesz promować swoje produkty.
  • Amazon A + Content – możesz wyróżnić swoje oferty dodając obrazy, logo i tabele porównawcze do opisów produktów. Inni sprzedawcy mogą używać tylko zwykłego tekstu.
  • Amazon Live – marki mogą zwiększać sprzedaż, tworząc transmisje na żywo, które obejmują prezentacje produktów, często zadawane pytania i samouczki.

4. Możliwość tworzenia sponsorowanych reklam

Możesz zwiększyć widoczność swojej firmy i jej produktów, tworząc sponsorowane reklamy.

Są one znacznie bardziej skuteczne i widoczne, niż zwykłe reklamy produktów. Zawierają logo, które prowadzi do Twojej witryny sklepowej Amazon, nagłówek i wybór produktów z Twojego asortymentu.

Stół i ludzie widziani z lotu ptaka
(fot. Tara Moore / DigitalVision / Getty Images)

5.  Możliwość monitorowania sklepu

Po zarejestrowaniu się będziesz mógł przeglądać statystyki marki na swoim koncie sprzedawcy. Daje to wgląd w to, w jaki sposób klienci Amazon szukają Twojej marki, a także w ich dane demograficzne i zachowania. Znajdziesz tam również raporty porównawcze produktów i dotyczące zakupów, dzięki którym sprawdzisz, jak radzą sobie konkurenci.

Możesz także skorzystać z narzędzia, które pozwala mierzyć i ilościowo określać wpływ reklam innych firm na sprzedaż. Wszystkie te informacje pozwalają markom podejmować świadome decyzje biznesowe i poprawiać zwrot z inwestycji w reklamę.

Czy potrzebujesz rejestracji w Amazon Brand Registry? 

Tak. Zdecydowanie każdy właściciel marki, który chce wyróżnić się na platformie, powinien skorzystać z takiej możliwości. Jeszcze jeden atut? Proszę bardzo! Rejestracja jest całkowicie darmowa, jedynie, co musisz mieć, to już zastrzeżony znak w urzędzie patentowym.

Sprawdź również, komu Amazon oferuje zakupy bez… płacenia przy kasie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *