Sprzedaż

Live chat z klientem w e-commerce. Jaką daje Ci przewagę?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Wyobraź sobie, że robisz zakupy w swoim ulubionym sklepie obuwniczym, szukasz rozmiaru butów, które przykuły Twoją uwagę, ale nie możesz ich znaleźć.  Rozglądasz się za pomocnym pracownikiem, ale nikogo nie ma w pobliżu. Na ścianie jest tylko tabliczka z numerem telefonu do przedstawiciela. Mógłbyś z niego skorzystać, ale niezbyt Ci się chce specjalnie dzwonić, aby zadać szybkie pytanie. Więc zaczynasz się zastanawiać: „Czy naprawdę chcę te buty?”

Ostatecznie decydujesz, że jednak ich nie chcesz i odchodzisz bez kupowania czegokolwiek.

Dokładnie to samo dzieje się w Twojej witrynie, kiedy nie masz czatu na żywo. Większość klientów nie będzie czekać na odpowiedź e-mailową lub w kolejce telefonicznej, aby zadać pytanie dotyczące produktu, którego zakup rozważają. Gdy klienci nie mogą szybko uzyskać odpowiedzi, opuszczą Twój sklep i poszukają gdzie indziej.

Jeśli nie jesteś jeszcze przekonany, czy Twoja witryna e-commerce potrzebuje czatu na żywo, zapoznaj się z argumentami, dlaczego chat w Twoim sklepie internetowym może być dobrą decyzją.

1. Chat oszczędza Twój czas oraz Twoich klientów

73% klientów twierdzi, że szacunek dla czasu klienta jest najważniejszą składową dobrej obsługi. Zgadza się: nie chodzi o bezpłatną wysyłkę, łatwe zwroty, a nawet bycie miłym – dobra obsługa klienta to nie marnowanie czasu klientów.

Oferowanie wsparcia na czacie na żywo to najskuteczniejszy sposób na szanowanie czasu użytkowników Twojego sklepu. Nie wymaga od klientów opuszczania swoich zakupów, aby uzyskać odpowiedź i nie muszą dzwonić ani czekać, aż ktoś odpowie na e-mail.

Czat na żywo to również oszczędność czasu i większy zysk dla Twojej firmy. Umożliwia przedstawicielom obsługi klienta obsługę więcej niż jednej osoby naraz, dzięki czemu ich praca jest bardziej wydajna.    

Jeśli korzystasz z oprogramowania do czatu na żywo, to możesz zaoszczędzić przede wszystkim jeszcze więcej czasu, zapewniając klientom natychmiastowe odpowiedzi z Twojej bazy wiedzy, dzięki czemu – w niektórych przypadkach – nie muszą nawet rozmawiać z agentem pomocy technicznej.

2. Czat na żywo odpowiada na pytania klientów, zanim się zawahają

Gdy klient ma pytanie i nie może od razu znaleźć odpowiedzi, prawdopodobnie zawaha się przed dokonaniem zakupu. Takie pytania szybko przeradzają się w wątpliwości.

Załóżmy, że klient ma pytanie dotyczące kosztów wysyłki do swojego miasta, ale ta informacja nie została zawarta na Twojej witrynie. Kupujący może nie mieć pewności czy koszt wysyłki będzie dla niego opłacalny i może zacząć mieć wątpliwości, czy w ogóle podejmować się zakupu produktu.

Czat na żywo daje klientom możliwość natychmiastowego uzyskania odpowiedzi, dzięki czemu może bezpiecznie kontynuować zakupy.

3. Czat na żywo daje cenny wgląd w opinie klientów

Dzięki czatowi na żywo możesz poprosić klientów o opinię zaraz po rozwiązaniu ich problemu na czacie – co jest dla nich wygodniejsze niż ankieta telefoniczna lub e-mail.

Dodatkowo, ponieważ dzieje się to w czasie rzeczywistym, nie ma opóźnień, jak w przypadku interakcji telefonicznej lub e-mailowej kiedy odczucia po przeprowadzonej konwersacji mogą zniknąć. Zamiast tego wykorzystujesz impet interakcji, która właśnie miała miejsce.

4. Czat na żywo humanizuje Twój sklep e-commerce

Przyjazne okno czatu oferuje natychmiastowe wsparcie od prawdziwej osoby, co bardziej przypomina tradycyjne doświadczenie w sklepie.

Ponadto czat na żywo można zaprogramować tak, aby rozpoczynał się przyjaznym „Jak mogę pomóc?” zapytaniem naśladującym to, co spotyka nas w sklepach stacjonarnych.

Zdjęcie główne: Pixabay/pexels.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *