Platforma sprzedażowa B2B – co to takiego i dlaczego warto z niej skorzystać?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Platforma B2B to nic innego jak narzędzie ułatwiające realizację transakcji handlowej. Proces ten w opisywanym przypadku dotyczy dwóch firm, stąd też nazwa „business to business”. Jak B2B wygląda w rzeczywistości i dlaczego platforma może okazać się doskonałą inwestycją?

Platforma B2B – dla kogo?

Z przydatnego narzędzia, jakim jest platforma B2B, mogą skorzystać między innymi klienci biznesowi. Wyróżnia się jednak również tzw. platformę B2C, która „pośredniczy” w transakcjach pomiędzy przedsiębiorcami a klientami indywidualnymi. Pozwala ona na realizację sprzedaży hurtowej i w rzeczywistości nie musi być ogólnodostępna.

Jaką rolę w transakcji odgrywa platforma B2B?

Opisywane narzędzie dla przedsiębiorców można przyrównać do sklepu internetowego B2B. Większość z nich umożliwia sprawniejsze przeprowadzanie transakcji wymiany, a także zautomatyzowanie całego procesu, aby wydawał się mniej skomplikowany. W zależności od tego, w jaki sposób została zaprogramowana platforma, da się również integrować poszczególne strony umowy, na przykład w celu natychmiastowej wysyłki nowego towaru, gdy poprzednio zakupiony jest na wykończeniu.

To jednak nie wszystko. Narzędzie pozwala też na skoncentrowanie się na samym procesie produkcji bądź dostawy produktów. Dzięki nowoczesnym funkcjom da się zaplanować oraz optymalizować wybrane etapy działania.

Dlaczego warto zainwestować w platformę B2B?

Platforma B2B to dobra inwestycja z kilku powodów. Przede wszystkim po wykupieniu dostępu przedsiębiorcy mogą przeprowadzać transakcje przez całą dobę. Sklep jest otwarty również w godzinach nocnych, w przeciwieństwie do większości punktów i hurtowni stacjonarnych. Ponadto strona, która jest klientem w transakcji, uzyskuje całodobowy dostęp do oferty Twojej firmy, dzięki czemu może zamówić dowolny towar bez opóźnień. 

Musisz wiedzieć, że platformy B2B nie pobierają prowizji, co bezpośrednio wiąże się z oszczędnością pieniędzy. Jeśli zdecydujesz się na działalność z pomocą tego narzędzia, zaoszczędzisz też czas swój i swoich pracowników. Korzyść ta płynie z automatyzacji poszczególnych czynności, w szczególności tych powtarzalnych.

Wykorzystanie platformy oznacza także mniejszą liczbę, a nawet brak pomyłek. Każdemu, również najdłużej działającemu przedsiębiorcy, czasem zdarza się popełnić błąd. Integracja stron umowy niweluje ryzyko podania złego adresu lub wykupienia nieodpowiedniego towaru bez możliwości anulowania transakcji. Zyskuje na tym również komunikacja z klientem.

Platforma B2B – dedykowana czy gotowa?

Platformy gotowe skierowane są między innymi do mniejszych przedsiębiorców. Wybór tego rozwiązania nie będzie kosztował Cię wiele, a dodatkowo natychmiast wprowadzisz nowe narzędzie do działalności. Platformy dedykowane natomiast są przeznaczone dla dużych firm, które poszukują programu skrojonego na miarę. Dzięki nim nawet najbardziej niestandardowa działalność otrzyma najlepszą pomoc podczas transakcji. Nie zwlekaj! Platforma B2B to zawsze dobra inwestycja.

Grafika: materiał partnera

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*