Trzy telefony komórkowe
(fot. Denis Cherkashin, źródło: unsplash.com)
Sprzedaż

Reklama na cały ekran jest już passé. Poznaj przyjazną reklamę od grupy Open Mobi!

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Na pewno pamiętacie reklamy typu full page, które wyskakiwały na naszych ekranach i zasłaniały całą treść strony. Na pewno też nie jest to wspomnienie szczególnie miłe.

Na szczęście już jakiś czas temu algorytm Google zaczął blokować tego typu reklamy, więc siłą rzeczy także reklamodawcy zaczęli z niej rezygnować. W przyrodzie jednak musi być równowaga, więc coś w miejsce full page musiało się pojawić. I rzeczywiście, grupa Open Mobi wprowadziła niedawno na rynek nowy format reklamowy.

80% ekranu

Friendly Ad, bo tak go nazwano, zajmie tylko 80% naszych ekranów. Jak przekonuje CEO grupy, Marek Naruszewicz, dzięki takiemu rozwiązaniu użytkownik wciąż będzie wiedział, jaką stronę przegląda, jeszcze przed zamknięciem komunikatu.

Zadbano także o user experience i intuicyjny interface: zrezygnowano z klasycznego krzyżyka, którym do tej pory zamykaliśmy wyskakujące okienka, i zastąpiono go przyciskiem „wróć na stronę”. Przycisk widoczny jest przez kilkanaście sekund (tyle trwa wyświetlanie reklamy), a następnie całe okienko zamyka się samoistnie.

Nowy format reklamowy dotyczy, póki co, wyłącznie urządzeń mobilnych. Być może za jakiś czas zobaczymy go także w wersji desktopowej.

o autorze

Artykuły

Jeśli ktokolwiek uważa, że twórcze pisanie i nowoczesne technologie nie idą w parze – niech zapozna się z naszą redaktor naczelną. Choć to klasyczna humanistka, jest zafascynowana możliwościami, jakie daje automatyzacja procesów i rozwój VR. Prywatnie miłośniczka Nikoli Tesli, czyli człowieka, który wymyślił XXI wiek.
Dorota Wanat

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *