Rozwój e-commerce to spore wyzwanie dla logistyki

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Pandemia, a co za tym idzie lockdown wymusił zmianę nawyków zakupowych wśród społeczeństwa. Ostatni rok, to czas kiedy zdecydowana większość przedsiębiorstw przeniosła swoją sprzedaż do świata online. To z kolei spowodowało wzrost przychodów w handlu internetowym.

Szybki rozwój sprzedaży online to spore wyzwanie dla logistyki. Nagłe zamknięcie sklepów stacjonarnych spowodowało, że większość zakupów zaczęliśmy realizować online, a firmy kurierskie musiały szybko odnaleźć się w nowej, pełnej wyzwań rzeczywistości. Aby proces dostarczania przesyłek przebiegał jeszcze sprawniej wprowadzono usługę „zamów i odbierz”. W skrócie: transakcje realizuje się online, natomiast przesyłkę można odebrać osobiście w wybranej placówce. Taki zabieg umożliwił np. przemysłowi spożywczemu skrócenie czasu pakowania świeżej żywności. Idąc krok dalej, Inpost wprowadził do oferty dla firm lodówkomaty, które posiadają 3 strefy temperatur: +16 (stała temperatura), +4 (chłodzenie) oraz -18 (mrożenie).

źródło: pexels.com

Rewolucja paczkomatów

Rola automatów paczkowych w czasie pandemii jest równie istotna. Ich szybki przyrost blisko miejsc zamieszkania lub pracy pozwolił na ograniczenie do minimum kontaktów bezpośrednich, a także zaoszczędzić czas. Oprócz bezpieczeństwa i komfortu użytkowania, paczkomaty to również efektywna współpraca pomiędzy firmami kurierskimi, a sieciami handlowymi.

źródło zdjęcia głównego: pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*