Technologie w biznesie
Źródło: pixabay.com
NarzędziaPraca zdalnaTechnologia w biznesie

5 technologii, które wzmocnią twój biznes

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Prawidłowo wykorzystana technologia zwiększa szanse na sukces. Może udoskonalić dotychczasowe procesy, pozwalając ci zdobyć przewagę nad konkurencją. Zastanawiasz się, jak wykorzystać nowinki technologiczne w swojej firmie? Sprawdź nasze propozycje.

1. Łatwe i wydajne zarządzanie projektami

Technologia ułatwia kontrolę nad projektami poprzez śledzenie czasu i postępu pracy. Dzięki internetowym narzędziom, takim jak Basecamp i Podio, możesz współpracować efektywniej ze swoim zespołem i udostępniać niezbędne dokumenty. Jeśli masz wielu pracowników zdalnych lub mniej obeznanych z technologią, wypróbuj Connecteam. Narzędzie jest nie tylko łatwe w użyciu, lecz także usprawnia codzienną rutynę biznesową. Oferuje rozmowy grupowe na żywo, czat jeden na jeden, katalog roboczy i natychmiastowe aktualizacje z funkcjami społecznościowymi (komentarze i polubienia). Oprócz tego, Connecteam proponuje skrzynkę sugestii i ankiety dla pracowników. Wszystkie dane są przechowywane w chmurze, z której możesz skorzystać w każdej chwili.

Warto też zwrócić uwagę na Trello. Umożliwia współpracę z zespołami na całym świecie i przypisaniu im zadań. Z pomocą przychodzi również Asana. Oba narzędzia pozwalają przygotować listę rzeczy do zrobienia, a także śledzić postępy projektu i kalendarz. Możesz ustawić automatyczne przypomnienia i aktualizacje, aby nie tracić czasu na sprawdzanie każdego drobiazgu.

2. E-mail i marketing społecznościowy

Obecnie wiele zadań można zautomatyzować tak, by skupić się na ważniejszych zadaniach. Systemy e-mail marketingu, takie jak MailChimp, MailerLite, ActiveCampaign i Get Response, ułatwiają wysyłkę newslettera. Korzystając ze wspomnianych narzędzi, możesz szybciej poinformować subskrybentów o nowej ofercie i promocjach.

Możliwości kontaktu
(źródło: pixabay.com)

Marketing e-mailowy to świetny sposób na dotarcie do klientów. W 2017 roku globalna liczba użytkowników poczty e-mail przekroczyła 3,7 miliarda, a do 2022 roku liczba ta ma wzrosnąć do 4,3 miliarda. Realizując odpowiednią strategię, możesz zwiększyć lojalność klientów i uzyskać zwrot z inwestycji. Profesjonalne platformy pomagają utrzymać kontakt z subskrybentami. Możesz je wykorzystać do wysyłania newslettera, konfiguracji autoresponderów i przechwytywaniu potencjalnych klientów. Wspomniane narzędzia dostarczają ważnych danych statystycznych, takich jak współczynnik otwarcia lub rezygnacji.

3. Narzędzia do planowania postów w mediach społecznościowych

Media społecznościowe
(źródło: pexels.com)

Właściciele firm zdają sobie sprawę, jak ważne jest używanie mediów społecznościowych do nawiązania i podtrzymania relacji z klientami. Niestety, aktywność w social mediach zajmuje sporo czasu. Warto więc skorzystać z odpowiednich narzędzi, takich jak np. Buffer, HootSuite i Sprout Social. Umożliwiają one planowanie postów w dogodnych terminach i godzinach, bez wchodzenia na platformy społecznościowe. W ten sposób unikniesz rozproszenia i skoncentrujesz się na innych zadaniach. 

HootSuite pozwala zaplanować publikację postów w preferowanym czasie. W zależności od wybranego planu, możesz zamieszczać treści na różnych kanałach social media. Z kolei Buffor umożliwia dostosowanie wiadomości do każdej platformy. Aplikacja mobilna i wersja przeglądarkowa ułatwiają dodawanie łączy do stron internetowych, tytułów i obrazów do ustalonego harmonogramu.

4. Chatboty

Narodziny chatbotów i wirtualnych asystentów stały się możliwe dzięki sztucznej inteligencji, a coraz więcej firm decyduje się na ich sprawdzenie. Chatbot to program komputerowy zaprojektowany tak, by w przekonujący sposób naśladować rozmowy. Poprawia jakość obsługi klienta, usprawnia proces zakupowy i personalizuje komunikację. Dodatkowo poprawia szybkość reakcji i automatyzuje powtarzalne zadania.

5. Oprogramowanie do planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP)

Wspomniane oprogramowanie na podstawowym poziomie korzysta z tej samej bazy danych w całej organizacji, co skutkuje integracją różnych funkcji. Dzięki temu każdy zespół może działać w kompletnym, zharmonizowanym i zintegrowanym systemie. ERP usprawnia przepływ informacji w całej firmie. Wspólna baza danych ułatwia współpracę między poszczególnymi działami.

A wy, z jakich narzędzi korzystacie w codziennych obowiązkach? Podzielcie się najlepszymi poleceniami w komentarzach, chętnie poznamy waszą opinię!

o autorze

Artykuły

Miłośniczka gadżetów elektronicznych. W branży copywriterskiej działa od 2013 roku. Chętnie śledzi najnowsze trendy technologiczne. Lubi czytać recenzje laptopów i smartfonów.
Justyna Dereń

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *