Ekran telefonu z aplikacją
(fot. Markus Winkler, źródło: unsplash.com)
AplikacjeTechnologia w biznesie

Aplikacja firmowa – kiedy może być przydatna?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Aplikacje towarzyszą codziennie praktycznie każdemu człowiekowi. Jeśli jesteś użytkownikiem smartfona, z pewnością masz zainstalowanych co najmniej kilkanaście aplikacji, ułatwiających Ci życie. Małe usprawnienia i wygoda, jakie oferują aplikacje to komfort, z którego trudno jest w obecnych czasach zrezygnować. A co jeśli dzięki aplikacji mógłbyś dotrzeć do każdego klienta na świecie? Co jeśli Twoja firma mogłaby zagościć w telefonach tysięcy osób? Zobacz, czym są aplikacje firmowe i kiedy się przydają!     

Aplikacja firmowa – co to?

Aplikacja firmowa to aplikacja, najczęściej mobilna, która ułatwia klientom kontakt z firmą oraz firmie kontakt z klientem. To narzędzie komunikacji, ułatwiające przepływ informacji między Tobą a wszystkimi użytkownikami danej aplikacji. Dzięki aplikacji firmowej możesz usprawnić przekazywanie nowych informacji klientom, może ona także pełnić funkcję promocyjną i stać się skutecznym elementem kampanii marketingowej firmy. W aplikacji możesz zawrzeć wszystkie najważniejsze informacje, o jakich klient powinien wiedzieć. W tej formie możesz także przedstawić swoją ofertę czy usługi, jakie świadczy Twoja firma. 

Kod QR
(fot. Markus Winkler, źródło: unsplash.com)

Aplikacja mobilna fantastycznie wpływa również na wizerunek firmy. W oczach klienta firma, która posiada swoją aplikację i w ten sposób dostarcza dla niego ważne informacje, staje się bardziej atrakcyjna, profesjonalna i wiarygodna. Jeśli zależy Ci na dobrym obrazie Twojej firmy na rynku, warto zainwestować w aplikację firmową. 

Jak powinna wyglądać aplikacja firmowa?

Podczas tworzenia aplikacji firmowej, dobrze przemyśl cel, jaki chcesz dzięki niej osiągnąć. W opracowaniu dobrego i skutecznego planu pomogą Ci specjaliści, którzy zajmują się tworzeniem aplikacji na co dzień. By aplikacja przynosiła zamierzone efekty i była atrakcyjna dla klienta, musi być przejrzysta, posiadać czytelny interfejs i, co za tym idzie, być łatwa w obsłudze.

W jednej z zakładek powinny znaleźć się informacje o firmie. Przedstawiona w ciekawy i przystępny sposób historia jej powstania, misja, jaką pełni i nowości, jakie wprowadza na rynek. W aplikacji powinien też znaleźć się segment FAQ czyli frequently asked questions, a po polsku najczęściej zadawane pytania. Przeanalizuj, co klienci chcą wiedzieć najczęściej, zobacz, jakie pytania zadają i przedstaw na nie wyczerpujące odpowiedzi w aplikacji. To pomoże klientom łatwo i szybko rozwiać rodzące się w ich głowach wątpliwości.

By komunikacja z potencjalnym klientem była jeszcze bardziej efektywna, warto zaopatrzyć aplikację w komunikator, który połączy zainteresowanego z działem informacji lub obsługi klienta, gdzie będzie mógł otrzymać potrzebne informacje i poznać odpowiedzi na pytania, które nie wystąpiły w FAQ. 

Jak stworzyć aplikację firmową?

Osoba korzystająca z aplikacji w telefonie
(fot. Kumpan Electric, źródło: unsplash.com)

Pisaniem aplikacji zajmują się profesjonaliści, Ty zupełnie nie musisz się na tym znać. Kluczem jest jednak znalezienie odpowiedniej firmy, której będziesz mógł zaufać przy tworzeniu aplikacji Twojej firmy. Sztab ekspertów z AKANZA w profesjonalny sposób pomoże Ci rozpisać plan dla aplikacji oraz stworzy ją dla Twojej firmy. Jeśli chodzi o pisanie aplikacji mobilnych, to dość spory wydatek, dlatego dobrze jest zaufać odpowiedniej firmie, która nie zmarnuje zainwestowanych przez Ciebie pieniędzy. 

Wprowadzenie na rynek aplikacji firmowej pomoże Ci nie tylko dotrzeć do większego grona potencjalnych klientów, lecz także zdobyć ich zainteresowanie. To jednocześnie narzędzie do komunikacji z klientem, nośnik reklamy, a nawet miejsce sprzedaży produktów. Spraw, by Twoja firma zawsze towarzyszyła klientom, a jej usługi były dostępne bez wychodzenia z domu, na wyciągnięcie ręki. Już dziś zamów aplikację firmową. 

o autorze

Artykuły

Gadżeciara, której nie umknie żadna techniczna nowinka. Uwielbia nowoczesne rozwiązania – zarówno te rozrywkowe, jak i te, które mogą pomóc w biznesie. Od kilku lat zafascynowana rozwojem rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości, zwłaszcza w obszarze obsługi klienta.
Aleksandra Nowak

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *