Automatyzacja kampanii mailingowych w praktyce

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

E-maile są istotnym elementem marketingu internetowego. Odbiorcom, którzy zapisali się na newsletter, zależy na otrzymywaniu użytecznych informacji danej firmy. Z tego względu powinniśmy zadbać, by nasze wiadomości wyglądały profesjonalnie i brzmiały zachęcająco. Proces e-mail marketingu bywa jednak czasochłonny, stąd warto zdecydować się na narzędzia do automatyzacji.

We współczesnym świecie, który opiera się na nowoczesnych technologiach, e-maile stanowią istotną formę komunikacji. Z jednej strony są powszechne, z drugiej – ich treść może być o wiele bardziej przemyślana i spersonalizowana niż na przykład posty tworzone w mediach społecznościowych. W kampaniach mailingowych problemem jednak staje się zbyt duża liczba korespondentów. Wówczas tworzenie wiadomości jest zbyt czasochłonne. Warto więc korzystać z technologii, które poprawią efektywność naszej pracy z e-mailem.

Na czym polega e-mail marketing automation?

E-mail marketing automation jest systemem, który pozwala na masowe wysyłanie wiadomości w sposób przemyślany i zaplanowany za pośrednictwem usługodawcy. W praktyce korzystanie z tego systemu opiera się na seryjnym tworzeniu kilku wersji najczęściej wysyłanych przez nas e-maili, które następnie się segreguje i organizuje w takiej kolejności, w jakiej będą one wysyłane do odbiorców. Większość systemów e-mail automation pozwala stworzyć wiele wersji wysyłanych wiadomości, a także zaplanować czas ich wysłania czy hurtowo podmienić w ich strukturze różne zmienne, takie jak dane personalne, lokalizacje, numery telefonów itd. Automatyzacja e-maili tylko z pozoru wydaje się skomplikowana, a jej efekty są znacznie lepsze niż w przypadku stosowania większości strategii marketingowych.

Jak wdrożyć automatyzację e-mail marketingu?

Automatyzacja e-maili nie jest procesem, który zachodzi dzięki programom i maszynom. Wręcz przeciwnie – konieczne są działania twórcy czy administratora strony. Jednak na podstawie wielu danych (na przykład w jaki sposób odbiorcy e-maili reagują na nie) taka osoba wie, jak najlepiej sformułować wiadomości, by zbudować trwałe relacje z odbiorcami. W całym procesie przydają się narzędzia do automatyzacji e-mail marketingu, które oferują wiele funkcji. Dzięki nim możemy dowiedzieć się:

  • jak tworzyć wiadomości spersonalizowane i dostosowane do różnych typów odbiorców,
  • jak reagować na zachowania odbiorców,
  • jak długo dana osoba przebywa na stronie,
  • jaki jest procent otwieralności naszych wiadomości,
  • ile osób zapoznało się z artykułem/ofertą,
  • jaki jest efekt e-maili, czy odbiorcy wiadomości wykonują określone działania.

Automatyzacja e-mail marketingu w praktyce

Głównym celem automatyzacji e-maili powinno być sprawienie, by odbiorca czuł, że wysyłane wiadomości są kierowane do niego, a nie do grupy różnych osób. W ten sposób może poczuć więź z marką, zwłaszcza gdy widzi reakcje na swoje określone działania.

Dzięki automatyzacji otrzymujemy dokładne informacje na temat zachowań i reakcji odbiorców naszych wiadomości. Pozwala nam to na analizowanie dotychczasowych rozwiązań, planowanie kolejnych kroków i modyfikowanie treści wysyłanych komunikatach. Efektem jest stworzenie wiadomości jak najbardziej dopasowanej do konkretnych typów odbiorców.

Zdj. głóne: Tumisu/pixabay.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*