Bezpieczeństwo danychNarzędziaTechnologia w biznesie

Cały komputer osadzony w chmurze? To możliwe

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Microsoft pokazał nowość – Windows 365. To usługa, które może zrewolucjonizować codzienne korzystanie z urządzeń. Jak to możliwe?

W ramach nowej usługi Microsoft udostępni użytkownikom możliwość korzystania z komputera w chmurze – z każdego miejsca i o każdym czasie.

Do tej pory usługa znana była jako Cloud Pc i była wersją nieoficjalną. Windows 365 to oficjalna usługa, bazująca na platformie Azure i zbudowana na bazie Azure Virtual Desktop.

To nie system operacyjny

Windows 365 to w skrócie cały komputer osadzony w chmurze. Po zalogowaniu uzyskujemy do niego dostęp między innymi z takich urządzeń jak: iPada, Mac, tabletu z Androidem, komputera z Linuxem itp. Jedyny wymóg – potrzebna jest nowoczesna przeglądarka internetowa.

Komputer w chmurze będziemy mogli spersonalizować, a zainstalowane przez nas aplikacje będą zapamiętane w chmurze. Oznacza to, że podczas logowania się na nowym sprzęcie, dzięki Windows365 nie będzie potrzeby ponownego go konfigurowania.

Jak zapowiada Microsoft, usługa jest bezpieczna. Wszystkie dane przechowywane są w chmurze. Na początku usługa będzie pracować na systemie Windows 10. Gdy na rynek wejdzie Windows 11, użytkownicy będą mieli możliwość korzystać z wirtualnych maszyn o różnych konfiguracjach. Najtańsza oferuje jednowątkowy procesor, 2 GB RAM i 64 GB miejsca. Najdroższa – ośmiowątkowy procesor, 32 GB RAM i 512 GB miejsca na dane. Początkowo usługa ma być dostępna tylko dla firm i korporacji. 

Usługa premierowo pojawi się na rynku już 2 sierpnia. Aby z niej korzystać trzeba będzie ponieść opłatę subskrypcji. Na ten moment jej koszt nie jest jeszcze znany. Szczegóły poznamy 1 sierpnia, dzień przed premierą.

źródło zdjęcia głównego: pexels.com

o autorze

Artykuły

Absolwentka studiów magisterskich na kierunku zarządzanie informacją w nowych mediach. Rosnąca liczba użytkowników na portalu to jej motor napędowy do działania. Rozwijające się media społecznościowe, jakościowy content marketing oraz zagadnienia związane z influencer marketingiem niejednokrotnie spędzają jej sen z powiek. Interesuje się nowinkami technologicznymi, które znajdują zastosowanie w biznesie.
Karolina Jakubiec

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *