NarzędziaTechnologia w biznesie

Kalendarz online dla grupy. Który najlepszy?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Kalendarz jest niezwykle ważnym narzędziem ułatwiającym funkcjonowanie zespołu w firmie i pozwalającym na sprawną organizację pracy także w modelu zdalnym i hybrydowym.

Dobre planowanie to podstawa sukcesu każdego biznesu. Nie ma znaczenia, czy jest to mała, czy duża firma, zespół musi się ze sobą komunikować. W efektywnym zarządzaniu projektami i pracą ludzi zdecydowanie pomocne będą narzędzia, takie jak kalendarze i planery online. Oto lista najlepszych wariantów dostępnych w wersji zarówno darmowej, jak i płatnej.

Kalendarz Google

To zdecydowanie dobry wybór, a przy tym całkowicie darmowy. Można uzyskać do niego dostęp za pomocą dowolnej przeglądarki i na dowolnym urządzeniu, dlatego masz pewność, że każdy członek zespołu może z niego skorzystać.

Kalendarz Google pozwala tworzyć osobne kalendarze w różnych kolorach dla konkretnych aspektów działalności i dowolnie otwierać dostęp do nich osobom trzecim. To znaczy, że wgląd do planu ma każdy uprawniony członek zespołu. Co więcej, może dodawać do niego swoje wydarzenia.

Kalendarz Microsoft Outlook

Największym konkurentem dla Google jest Outlook. Przeznaczona dla biznesu aplikacja Microsoft jest chętnie wykorzystywana w wielu dużych firmach, chociaż jest płatna – cena zaczyna się od 6.99$ miesięcznie za użytkownika.

Kalendarz Outlook jest zbliżony do Google pod względem funkcji, ale ma również inne możliwości. Integruje się z Twoją pocztą, dzięki czemu możesz zobaczyć wszystko jednocześnie w jednym miejscu. Oryginalnie zaprojektowany dla firm doskonale nadaje się do organizacji pracy tradycyjnych zespołów o hierarchicznej strukturze – menedżer ma wgląd w służbowe harmonogramy pracowników i może dodawać do nich nowe wydarzenia. 

Sami  pracownicy mogą mieć też osobisty kalendarz, a oprócz tego kalendarz zespołu czy całej organizacji.

Asana

Asana to usługa online stworzona z myślą o pracy zespołowej nad projektami. Ma wszystko, czego potrzeba do sprawnej organizacji: projekty, zadania, podzadania, system powiadomień, kalendarz, dyskusje pod zadaniami, a dodatkowo ładny design i intuicyjny interfejs.

Aby zaprosić innych do pracy nad projektami, wystarczy podać ich adresy mailowe. W bezpłatnej wersji serwisu można dodać 15 członków i przypisać im jeden z dwóch poziomów dostępu:

  • gość – może przeglądać zadania i dodawać własne;
  • członek – może edytować wszystkie materiały zespołu (poza prywatnymi).

Asana pozwala na wizualizację zadań w formie kalendarza z czytelnym podziałem na dni. Oprócz zadań osobistych w kalendarzu wyświetlane są również zadania innych członków zespołu.

Trello

Jest to jeden z najpopularniejszych systemów zarządzania projektami online, który jest szczególnie popularny wśród małych firm i startupów. Pozwala skutecznie organizować pracę zgodnie z japońską metodologią tablic kanban. Rozszerzona funkcjonalność obejmuje także kalendarz, jednak jest to wariant płatny – 10$ miesięcznie za użytkownika. Główne zalety Trello to:

  • przyjazny i intuicyjny interfejs;
  • prawie nieograniczony bezpłatny dostęp;
  • łatwość obsługi i możliwość integracji z innymi popularnymi narzędziami do pracy online.

To bardzo proste narzędzie, które można łatwo wdrożyć w przepływ pracy bez długich adaptacji ze strony personelu. Do organizowania zadań używana jest tablica z karteczkami, które z reguły podzielone są na trzy typy: do zrobienia, w trakcie realizacji i zakończone. Jeśli potrzebujesz czegoś więcej niż tylko kalendarza do zadań, raczej produktu organizacyjnego, to dobry wybór.

Zdj. główne: Estée Janssens/unsplash.com

o autorze

Artykuły

Choć bliżej jej do natury niż technologii, to nie wyobraża sobie życia bez gadżetów i aplikacji, które ułatwiają codzienne życie. Szczególnie interesują ją komputery, nowinki w branży gamedev i robotyki. Z zawodu copywriterka i tłumaczka, dlatego na razie nie boi się, że zastąpią ją roboty.
Klaudia Kostyra

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *