Laptop firmowy
(fot. Headway, źródło: unsplash.com)
NarzędziaPraca zdalnaTechnologia w biznesie

Nowoczesne narzędzia do komunikacji dla firm

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Nikomu nie trzeba tłumaczyć, jak istotny przy zarządzaniu firmą jest dobór odpowiednich urządzeń. Nowoczesne urządzenia to często klucz do sukcesu – minimalizują one koszta, które mogłyby być ponoszone przy ich braku, a także usprawniają pracę poszczególnych pracowników czy nawet całych działów. Kiedy wybieramy narzędzia do komunikacji, warto zwrócić uwagę na dwie kwestie. Pierwszą jest komunikacja wewnątrz firmy, a drugą – komunikacja pomiędzy firmą a Twoimi klientami. Stawiaj na nowoczesne narzędzia i ciągle sprawdzaj, co nowego piszczy w technologicznej trawie.

Kontakt na odległość

W obecnej sytuacji dobrze zadbać o zaopatrzenie swojej firmy w urządzenia umożliwiające komunikację na odległość. Zapewne doskonale jesteś zaznajomiony z obecnymi problemami, jakimi jest wysyłanie pracowników na home office i trudnościami, które to ze sobą niesie. Dobrze zainwestować w profesjonalne, innowacyjne zestawy do wideokonferencji – w dzisiejszych czasach to najlepszy i najsprawniejszy sposób na zwołanie zebrania czy choćby przedstawienie codziennych raportów.

Wideo konferencja
(fot. LinkedIn Sales Solutions, źródło: unsplash.com)

Wiele firm boryka się z problemami, jak poinformować sprawnie pracowników znajdujących się w biurze i w domu, czy nawet choćby na różnych piętrach budynku, gdy firmie zależy na ograniczeniu częstego kontaktu pracowników. Dobry zestaw do wideokonferencji zawierać będzie nie tylko najwyższej jakości telewizor, ale także odpowiednie aplikacje, które znacząco ułatwią połączenia, telefon konferencyjny (fantastyczne urządzenie, posiadające możliwość podłączenia do linii VoIP i PSTN, a także laptopa czy smartfona, dzięki wyposażeniu w bluetooth) oraz kamerę z opcją nagrywania najwyższej jakości dźwięku i obrazu. 

Stacjonarna centrala telefoniczna

Telefon stacjonarny
(fot. Julian Hochgesang, źródło: unsplash.com)

Czy da się zarządzać firmą, która nie posiadałaby swojej centrali telefonicznej? Zapewne jest to możliwe w przypadku małych, rodzinnych biznesów, gdzie wystarczy jeden numer telefonu. Jednakże gdy mowa o przedsiębiorstwach, które zatrudniają wielu pracowników, pracujących nad różnymi kwestiami, podłączenie do centrali telefonicznej bez wątpienia staje się koniecznością.

Centrala telefoniczna zapewnia rzeczy, które zdają się nam oczywiste. Możliwość zadzwonienia pod jeden numer i połączenia się z konkretnym działem, możliwość przełączania klienta pomiędzy działami – to rzeczy, o których na co dzień zapewne nawet nie pamiętamy, tak bardzo jesteśmy do nich przyzwyczajeni. Wybierając centralę telefoniczną, musisz zastanowić się, czy lepsza w Twoim przypadku będzie centrala stacjonarna, czy centrala wirtualna.

Czym charakteryzuje się centrala stacjonarna?

Uśmiechnięta kobieta z telefonem
(fot. Magnet.me, źródło: unsplash.com)

Centrala stacjonarna bazuje na zapewne dobrze znanej Tobie technologii VoIP, czyli telefonu internetowego. Za pomocą odpowiedniego programu łączy on wszystkie telefony znajdujące się w danej sieci IP – wszystkie połączenia, które wykonywane są wewnątrz takiej sieci, są całkowicie bezpłatne, dzięki czemu pracownik jednego działu może skontaktować się z innym całkowicie za darmo. Warto wspomnieć też o świetnym pomocniku takiej centrali telefonicznej, jakim jest sip trunk. Gwarantuje on dostęp do przynajmniej 24 linii głosowych, co znacząco usprawnia komunikację w dużych przedsiębiorstwach.

Postaw na wirtualność

Wirtualna centrala znajduje się – jak sama nazwa wskazuje – w wirtualnym świecie. Wszystkie informacje znajdują się w chmurze i to za pomocą strony WWW sterujemy taką centralą. Jest to zdecydowanie wygodne, szczególnie że interfejs stara się być jak najbardziej przystępny dla każdego użytkownika. Przekłada się to również na dużą oszczędność czasu. Dziś stawiamy na pracowników, którzy dobrze czują się z najnowszymi technologiami, a wirtualna centrala telefoniczna pozwala w prosty sposób na przykład przekierowywać połączenia czy ustalać ich kolejkę, która widoczna jest na ekranie.

o autorze

Artykuły

Pisanie jest dla niej pasją, z którą wiąże swoją przyszłość. Zainteresowana psychologią reklamy i sprzedaży, z chęcią dowiaduje się nowych informacji z dziedziny marketingu. Spędza dużo czasu w social mediach, zafascynowana możliwościami, które otwiera przed nami Internet.
Gabriela Matyszczak

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *