Instagram
Źródło: pixabay.com
AplikacjeTechnologia w biznesie

Zbiórka pieniędzy na Instagramie? Od niedawna to możliwe

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Użytkownicy Instagrama powinni zacząć się przyzwyczajać, że przestaje on służyć wyłącznie do publikowania zdjęć i stories. Serwis poszedł w ślady Facebooka i udostępnił możliwość organizowania zbiórek pieniędzy na cele osobiste.

Początkowo nowa funkcja Instagrama znajdowała się w fazie testów i była dostępna tylko dla użytkowników z niektórych krajów, w tym z USA i Wielkiej Brytanii. Aktualnie została udostępniona wszystkim instagramerom, którzy ukończyli 18 lat.

Jak utworzyć zbiórkę na Instagramie?

Utworzenie zbiórki na Instagramie jest banalnie proste. W tym celu należy zaznaczyć opcję Edytuj profil, a następnie kliknąć Dodaj zbiórkę i Zbierz pieniądze. Później trzeba wybrać zdjęcie i kategorię zbiórki pieniężnej, a także opisać jej cel oraz zachęcić obserwatorów do przekazania darowizn. Na koniec pozostaje wpisać dane do serwisu Stripe (odpowiedzialnego za obsługę płatności) i kliknąć opcję Wyślij.

Jest także druga opcja. Wejdź w panel dodawania relacji i przejdź do sekcji Na żywo. Wyświetli ci się kilka możliwości, spośród których powinieneś wybrać Zbiórka pieniędzy (opcja oznaczona symbolem serduszka). Następnie wybierasz organizację, którą chcesz wesprzeć.

Screen z Instagrama (zbiórka pieniędzy)
Screen z aplikacji Instagram (źródło: własne)

Instagram zapewnia, że instytucje charytatywne dostają pełną kwotę z zebranych w ten sposób środków.

Ile trwa zbiórka?

Niezależnie od celu zbiórki, trwa ona 30 dni, jednak w razie potrzeby można ją przedłużyć. Wydaje się zatem, że nowy sposób zbierania pieniędzy może zainteresować wielu użytkowników, którzy liczą na wsparcie instagramowej społeczności.

o autorze

Artykuły

Zapalony gadżeciarz. Trudno powiedzieć, jaki model telefonu ma obecnie, bo wciąż testuje coś nowego. Niepowetowaną stratą był dla niego koniec systemu BlackBerry. Wierzy jednak, że w równoległej rzeczywistości wciąż wychodzą jego nowe wersje.
Michał Urbaniak

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *