Co trzeba wiedzieć o social media marketingu?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Nie można zaprzeczyć, że social media marketing może mieć istotny wpływ na sukces naszej firmy. Trudno się zatem dziwić, że marki coraz chętniej sięgają właśnie po to narzędzie budowania relacji z klientami. Czym jest social media marketing? Co trzeba o nim wiedzieć? Na te oraz inne pytania odpowiemy poniżej. Zapraszamy do lektury!

Czym jest social media marketing? 

Marketing w mediach społecznościowych wykorzystuje różne serwisy cyfrowe, takie jak Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn czy Tik-Tok do promowania danej marki oraz sprzedaży produktu lub usługi.

Odpowiednio prowadzony marketing zapewnia firmom doskonałą okazję do budowania grona odbiorców, angażowania klientów, przyciągania leadów oraz zwiększania sprzedaży. Warto tu zaznaczyć, że w styczniu 2022 r. z mediów społecznościowych korzystało 3,96 miliarda, co oznacza, że tego typu platformy idealnie nadają się do poszerzania zasięgu nowych potencjalnych klientów. 

Social media marketing – na czym to polega?

Jeśli dana firma wychodzi z nowym produktem i planuje promować jego wprowadzenie na rynek w mediach społecznościowych, to z pewnością można określić to działanie jako social media marketing. Co więcej, jeśli komunikujemy się z klientami za pomocą komentarzy, to również jest to marketing w mediach społecznościowych. Jeśli natomiast tworzymy angażujące treści, które prezentują wartość oraz historię naszej marki, to także jest social media marketing. 

Należy jednak pamiętać, że media społecznościowe w marketingu nie służą tylko po to, by w nich być raz na jakiś czas i publikować reklamę swoich usług. Aby wykorzystać ich potencjał w pełni, trzeba bowiem stworzyć strategię dla własnego brandu i skrupulatnie ją wdrażać. Tylko wówczas nasze działania marketingowe przyniosą oczekiwane rezultaty. Dlatego niezależnie od tego, czy chcemy powiększyć swoje grono odbiorców, czy może zbudować bardziej aktywną społeczność, poświęcenie czasu na zdefiniowanie celów społecznościowych jest pierwszym krokiem do ich osiągnięcia. 

Jakie kanały społecznościowe wybrać?

Mając do wyboru tak wiele platform mediów społecznościowych, marki stają przed trudnym wyborem: które z nich są dla mnie odpowiednie? Najlepszym sposobem, aby się tego dowiedzieć, jest sprawdzenie, z jakich mediów korzystają nasi klienci. Powinniśmy być po prostu tam, gdzie nasi odbiorcy. I choć jeszcze do pewnego czasu był to Facebook, to obecnie najbardziej popularną platformą wykorzystywaną w social media marketingu, jest Instagram, a także rosnące w siłę platformy: Tik-Tok czy LinkedIn. 

Warto zaznaczyć, że preferencje dotyczące wyboru platform społecznościowych różnią się w zależności od takich czynników jak wiek, zainteresowania, czy wiele innych istotnych kwestii, które mogą decydować o rejestracji na określonej platformie. Powinniśmy zatem dowiedzieć się, gdzie są nasi potencjalni klienci i właśnie tam próbować swoich sił w social media marketingu. 

Social media marketing – dlaczego warto?

Pozyskanie nowych odbiorców dzięki social mediom oznacza znalezienie sposobów na przestawienie naszej marki osobom, które wcześniej o niej nie słyszały. Siła marketingu na platformach społecznościowych wynika z niezrównanych możliwości tego typu mediów w trzech podstawowych obszarach: połączenia, interakcji oraz analizy rynku. 

Wraz z rozwojem takich platform jak Facebook, Twitter oraz Instagram, media społecznościowe nie tylko zmieniły sposób, w jaki komunikujemy się ze sobą, ale również to, jak firmy mogą wpływać na zachowania konsumentów. Począwszy od promowania treści, które zwiększają zaangażowanie, po informacje dotyczące upodobań klientów. 

Zdjęcie: materiał Klienta.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*