Co może być benefitem w firmie?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Prowadzenie firmy to olbrzymia odpowiedzialność. Oczywiście dlatego, że odpowiadasz za inwestycje, dobra materialne i majątek działalności, ale również dlatego, że masz pod sobą ludzi. Stawiasz wymagania swoim pracownikom i oczekujesz pewnego poziomu pracy, ale w zamian jesteś zobowiązany przestrzegać ich prac i doceniać ich starania. To ważne, zwłaszcza, jeżeli zależy Ci na lojalnej i zgranej załodze.

Czy warto dawać pracownikom benefity?

W XXI wieku benefity pracownicze są coraz popularniejsze i przybierają bardzo różne postacie. Benefitem można bowiem nazwać oprócz pensji wszystko, co jest zyskiem dla pracownika. Korzyści opracowane przez przedsiębiorstwo i rozdzielane między zatrudnione w nim osoby to na przykład darmowe wejściówki na siłownię, ubezpieczenie zdrowotne dla rodziny pracownika, karty promocyjne, wejściówki na imprezy, pakiety świadczeń zdrowotnych, dodatkowe dni urlopowe, premie, sprzęt czy nagrody rzeczowe. W czasach pandemii popularnym (i pożądanym przez wiele osób) benefitem stała się również możliwość pracy zdalnej lub hybrydowej. Z kolei zachodnie trendy wprowadzają na rynek wolne piątki (tak zwany przedłożony weekend). 

Czy warto inwestować we wszystkie te korzyści dla pracowników? Zdania na ten temat są podzielone. Niektórzy pracodawcy uważają nagradzanie pracowników za stratę funduszy. Należy jednak pamiętać, że pójście zatrudnionym osobom na rękę i zapewnienie im komfortowych warunków pracy to sposób na zdobycie ich zaangażowania i lojalności. Może się to więc przełożyć bezpośrednio na wyniki osiągane przez firmę czy stabilność pracującego w niej zespołu. Niektórzy pracodawcy uważają, że benefity nie mają sensu, ponieważ nie da się ich dopasować do oczekiwań wszystkich. Jeżeli podzielasz to zdanie, zastanów się, czy ze środków, których nie wykorzystasz na dodatkowe korzyści, jesteś w stanie zaproponować osobom, które zatrudniasz, podwyżkę? W jej ramach samodzielnie będą w stanie wykupić ubezpieczenie, karnet na siłownię czy wyjście do teatru, jeśli będą miały ochotę.

Chcesz, aby Twoi pracownicy otrzymali benefity… I co dalej?

Podjąłeś decyzję, że chcesz, aby Twoi pracownicy otrzymali pozapłacowe dodatki za swoją pracę? Czas wziąć się do roboty i zorganizować benefity dla zatrudnionych u Ciebie osób. Może Ci w tym pomóc platforma benefitowa, dzięki której będziesz w stanie automatycznie przydzielać dodatkowe korzyści pracownikom. Dobrym pomysłem jest również zawarcie korzystnych dla firmy umów z placówkami medycznymi, kulturalnymi i sportowymi, które w ramach wiążących Was stosunków będą oferować tańsze lub darmowe wejściówki i pakiety dla osób zatrudnionych w Twojej firmie. Zanim jednak podejmiesz jakiekolwiek kroki w celu kupienia benefitów, porozmawiaj ze swoimi podwładnymi. Jeżeli przedsiębiorstwo, które prowadzisz, jest duże, spróbuj zebrać opinie za pomocą ankiet i formularzy. Zapytaj swoich pracowników, czego oczekiwaliby od firmy poza pensją. Zaproponuj benefity, które możesz zapewnić, ale pozwól również wypowiedzieć się pracownikom. Pamiętaj, że nie wszystkich interesują rzeczy materialne, wiele osób chciałoby móc odpocząć od pracy, zrelaksować się, wyjechać na dłuższe wakacje – czas bywa najcenniejszym, co możesz im zaoferować. Zastanów się, czy jesteś w stanie nagrodzić pracowników bardziej elastycznym grafikiem, dać im możliwość pracy zdalnej albo przeorganizować pracę tak, by tydzień pracy stał się czterodniowy. Nie we wszystkich branżach i warunkach jest to możliwe – niemniej, z pewnością warte uwagi.

Fot.: Dylan Gillis/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*