Artykuł sponsorowany
Sklep internetowy, tak jak każdy inny, powinien przede wszystkim przynosić zyski. Jednak w przypadku sprzedaży online, aby je osiągnąć, konieczne będzie wykorzystanie nieco innych narzędzi. Jednym z nich jest SEO, czyli optymalizacja i pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach internetowych. Jak więc z niego korzystać, aby wpłynął on korzystnie na sprzedaż?
Dobre pozycjonowanie strony sklepu internetowego to podstawa sukcesu. Im „wyżej” w wyszukiwaniach znajdzie się Twój sklep, tym lepiej. Dlatego też pierwsze 3 miesiące pracy nad pozycjonowaniem i optymalizacją należy poświęcić na proces budowy widoczności. Jest to niezwykle ważne, aby Twoja strona wyświetlała się w pierwszych 10 wynikach wyszukiwania, ponieważ to właśnie wtedy pojawia się na niej ruch organiczny. Jest on efektem sukcesywnego wprowadzania kolejnych fraz na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, który może przynieść Ci realne korzyści – pojawienie się ruchu organicznego na stronie oznacza potencjalnych klientów, którzy chcą kupić Twój produkt. Jak więc zacząć budować widoczność strony i jak przekształcić ją w realne zyski?
Audyt strony to baza do dalszych działań. Jest to dokładna analiza Twojej strony internetowej przeprowadzona z pomocą specjalnych narzędzi. Pomoże Ci to wyłapać słabe strony oraz podpowie, jakie rozwiązania sprawdzą się najlepiej. Na audyt strony internetowej zazwyczaj składa się analiza projektu graficznego strony, ocena treści, badanie użyteczności serwisu i sprawdzenie poprawności jego budowy, analiza pozycji w wyszukiwarkach. Taką dokładną analizę możesz wykonywać cyklicznie, aby stale ulepszać swoją stronę, a co za tym idzie – przyciągać nowych klientów. Weryfikację tę możesz wykonać sam, na podstawie narzędzi dostępnych w Internecie, bądź zlecić ją specjalistycznym agencjom. Naprawienie ewentualnych błędów pomoże poprawić pozycję w wyszukiwarkach oraz przyspieszy ładowanie strony.
Kiedy już masz wszystkie dane uzyskane z analizy oraz błędy zostały naprawione, możesz przejść do pozycjonowania strony. Zacznij od doboru słów kluczowy, a w szczególność fraz short tail. To na nich właśnie należy się skupić na początku. Mają one za zadanie zbudować widoczność oraz podnieść prestiż strony, co ostatecznie sprawi, że wygenerują one ruch organiczny i frazy long tail. To właśnie na tych frazach zależy Ci najbardziej. Dla przykładu, jeśli Twój sklep internetowy prowadzi sprzedaż butów, to najbardziej oczywistą frazą short tail będą „buty”. Jednak użytkownicy, którzy tę frazę wpisują zazwyczaj się niezdecydowani, nie wiedzą jeszcze, czy na pewno chcą coś kupić, czy tylko się rozglądają. Z drugiej strony, użytkownicy, którzy wpisują w wyszukiwarkę długą frazę (czyli long tail) taką jak na przykład „czarne buty damskie na obcasie 39”, są zazwyczaj pewni, że chcą kupić to konkretne obuwie, w tym konkretnym rozmiarze, więc jeśli Twój sklep wyświetli im się w wysokiej pozycji wyszukiwania, jest większa szansa, że złożą w nim zamówienie.
Kolejnym ważnym elementem strategii SEO jest także link building, a w szczególności linkowanie wewnętrzne. Możesz wykorzystać go na kartach produktowych do sugerowania potencjalnemu klientowi, jakie inne produkty może jeszcze kupić razem z tym już wybranym. Zazwyczaj są one w jakiś sposób połączone z wybranym produktem.
Przy tworzeniu treści na stronę oprócz doboru odpowiednich słów kluczowych i linkowaniu, pamiętaj także o unikalności treści. Użytkownicy najczęściej kupują produkty ze stron, które ich zaciekawią, będą interesujące i wartościowe. Unikalny content jest również najlepszą drogą do osiągnięcia wysokich pozycji w wyszukiwarkach – Google ma świadomość tego, że użytkownicy są już znudzeni powielanymi informacjami, więc jeśli chcesz, aby pozycja Twojej witryny była jak najwyższa, twórz treści tak, aby były niepowtarzalne i rzeczywiście odpowiadały potrzebom użytkowników oraz potencjalnych klientów.
Zdjęcie główne: FreeBoilerGrants/pexels.com