Rozszerzona rzeczywistość (AR) nie jest nową technologią. Po raz pierwszy sformułował ją w 1968 roku informatyk Ivan Sutherland na Harvardzie. Z czasem zjawisko przekształciło się w rozwiązanie technologiczne, które znalazło zastosowanie w życiu codziennym. Transformacja nastąpiła w ciągu ostatnich kilku lat. Sprawdź, co może zrobić dla twojej organizacji.
Ikea już od dawna korzysta z rozszerzonej rzeczywistości, by zapewnić klientom możliwość sprawdzenia, jak meble będą wyglądać w ich domach. Z kolei Converse udostępnia aplikację, pozwalającą zobaczyć, jak buty zaprezentują się na nogach. Popularna firma kosmetyczna Sephora nie tylko umożliwia zakupy online, lecz także strefę do makijażu. Potencjalni klienci mogą sięgnąć po wirtualną szminkę, sztuczne rzęsy, cienie do powiek lub róż. Produkt nakłada się bezpośrednio na twarz użytkownika za pomocą rzeczywistości rozszerzonej. Nie potrzebujesz do tego żadnego zdjęcia, ponieważ cały proces odbywa się w czasie rzeczywistym.
Wspomniana technologia wykorzystuje czujniki i znaczniki do wykrywania aktualnej pozycji obiektów fizycznych i określenia lokalizacji symulowanych. Następnie renderuje obraz, który pojawi się w aparacie. W przyszłości pojawią się inne ludzkie czujniki, takie jak węch, dotyk i emocje. Innowacje oferują nowe możliwości dla wielu rynków i dziedzin, w tym bankowości, nieruchomości, opieki zdrowotnej, żywności, turystyki, a nawet produkcji.
Zaangażowanie rzeczywistości rozszerzonej i aplikacji mobilnych w przemyśle wytwórczym jest głównym powodem bezprecedensowego wzrostu branży. Utrzymanie wszystkich procesów produkcyjnych przebiega znacznie szybciej. W dziedzinie produkcji i zarządzania łańcuchem dostaw pracownicy często zajmują się znalezieniem właściwej lokalizacji potrzebnego obiektu lub elementu wyposażenia. To ostatecznie prowadzi do wydłużenia czasu realizacji poszczególnych zadań. Z kolei wspomniana technologia pomaga wykryć lokalizację produktu, dodając do niego wirtualne etykiety. Pozwala również przeglądać obrazy 3D każdego elementu. Dodatkowo udostępnia informacje nawigacyjne. Dzięki temu cały proces ulega uproszczeniu i oszczędza sporo czasu.
Aplikacje mobilne do obsługi paczek z systemem AR dają klientom możliwość śledzenia przesyłek w czasie rzeczywistym, od magazynu do domu. Udostępniają również dodatkowe informacje związane z produktem, takie jak rozmiar, waga i cena.
Tworzenie aplikacji rzeczywistości rozszerzonej na Androida lub iOS odkrywa nowe możliwości zarówno w przypadku zakupów online, jak i offline. Wirtualne przymierzalnie pomogą użytkownikom wybrać odpowiedni rozmiar, co z kolei może znacznie zmniejszyć odsetek zwrotów. To samo dotyczy wyboru koloru nowego samochodu lub mebli. Wspomnianą technologię można także wykorzystać do kampanii promocyjnych.
Innowacyjne technologie cieszą się dużą popularnością wśród użytkowników i potencjalnych klientów. Firma lub marka, która korzysta z rzeczywistości rozszerzonej, zyskuje przewagę nad konkurencją. AR jest jedną z sił napędowych branży marketingu i reklamy. Pomaga przyciągnąć nowych klientów i zatrzymać obecnych.
Rzeczywistość rozszerzona na nowo definiuje sposób, w jaki ludzie angażują się w media społecznościowe. Z jednej strony technologia pozwala użytkownikom ożywić swoje zdjęcia dzięki filtrom, a także zobaczyć posty i interakcje w formie siatki. Z drugiej strony umożliwia markom dostarczenie grupie docelowej wyjątkowych wrażeń w postaci fascynujących historii, filmów 360 stopni i reklam skoncentrowanych konkretnie na jej potrzebach.
Agencje nieruchomości mogą usprawnić proces poszukiwania domu, kupowania, budowania i sprzedaży za pomocą rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej. Korzystając z odpowiednich rozwiązań, pozwalają klientom obejrzeć różne nieruchomości bez konieczności ruszania się sprzed komputera, co w trakcie pandemii tylko zyskało na znaczeniu. Zapewniają one dużo lepsze wrażenia niż tradycyjne zdjęcia i filmy, nawet te o wysokiej jakości. Klienci mogą wirtualnie spacerować po domu lub mieszkaniu, zastanawiając się nad aranżacją swoich przyszłych wnętrz i tym samym rozpocząć wizualizację potencjalnych korzyści, jakie przyniesie im zakup.