Pozycjonowanie stron i pozycjonowanie lokalne – co warto o tym wiedzieć?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Pozycjonowanie to jeden z najważniejszych elementów współczesnego marketingu, dedykowany przede wszystkim właścicielom sklepów i portali działających w branży e-commerce, lecz nie tylko. Działania realizowane w procesie pozycjonowania mogą także spełnić swoje zadanie w przypadku punktów stacjonarnych. Pozycjonowanie lokalne, bo o nim mowa, znacznie zwiększa widoczność danej witryny lub punktu stacjonarnego i pozwala do niego dotrzeć internautom bez większego problemu i w ten sposób wpłynąć na wysokość osiąganych zysków. Zapoznaj się koniecznie z wymaganiami dotyczącymi pozycjonowania witryny oraz efektami, które można osiągnąć za pomocą tego procesu.

Pozycjonowanie stron w trzech krokach

Każda witryna na samym początku swojego istnienia ląduje na ostatnich wynikach wyszukiwania i w zasadzie nie osiąga z tego tytułu jakichkolwiek korzyści – internauci preferują błyskawiczny dostęp do informacji, dlatego też klikają wyłącznie w pierwsze kilka-kilkanaście linków na pierwszej lub drugiej podstronie wyników. Właśnie z tego względu warto to zmienić. Pozycjonowanie stron polega na jej optymalizacji w taki sposób, aby spełnić wszelkie oczekiwania i wymagania algorytmu Google, który definiuje przydatność konkretnej podstrony w wybranej frazie kluczowej. Proces ten przebiega w trzech głównych etapach.

Pierwszym jest przeprowadzenie audytu SEO, dzięki któremu można poznać obecny stan witryny oraz zakres prac niezbędnych do przeprowadzenia. Bez audytu pozycjonowanie jest błądzeniem we mgle, dlatego coraz mniej firm podchodzi do realizacji działań bez audytu SEO. Drugim etapem są działania on-site, które polegają na wprowadzeniu do witryny wszelkich zmian wynikających z audytu, w tym fraz kluczowych czy wyglądu strony WWW oraz jej funkcjonalności. W trzecim etapie należy zadbać o zbudowanie jak największej bazy backlinków, czyli linków zwrotnych umieszczonych na domenach trzecich.

Pozycjonowanie lokalne – na czym polega i czym się różni od standardowego pozycjonowania?

Jak wiemy, pozycjonowanie jest przeznaczone przede wszystkim dla właścicieli stron osiągających swoje zyski przede wszystkim w sieci, w praktyce jednak czasami znacznie lepiej sprawdza się pozycjonowanie lokalne. Ten rodzaj działań jest przeznaczony dla firm, których centrum zysków znajduje się w punktach stacjonarnych, np. w sklepach lub punktach usługowych. Warto tym samym wszelkie koszty oraz moce przerobowe skierować na pokazanie swojej oferty mieszkańcom pobliskich dzielnic lub miast. Internauci poszukujący konkretnego punktu w mieście lub dzielnicy wpisują frazy takie jak:

  • kosmetyczka Kraków,
  • sklep z zabawkami Poznań,
  • wesołe miasteczka małopolskie,
  • komputery gamingowe Gdańsk,
  • i tak dalej.

Co ważne, nie zawsze uzupełnienie frazy nazwą miasta bądź regionu jest niezbędne. Algorytm Google bierze pod uwagę także lokalizację urządzenia, dlatego wpisując frazę “fryzjer męski” otrzymasz wyniki z miasta lub regionu najbliżej Ciebie. Warto, aby Twój sklep lub punkt usługowy znalazł się w wynikach lokalnych dotyczącej Twojej branży, tylko w ten sposób można zwiększyć zyski wynikające z jej prowadzenia. Podstawowymi zaletami pozycjonowania lokalnego są:

  • większe zyski za sprawą większej rozpoznawalności,
  • większe zaufanie ze strony potencjalnego klienta,
  • możliwość dynamicznej ekspansji firmy na inne rynki,
  • ułatwiony kontakt z kontrahentami,
  • szybsze efekty dalszego pozycjonowania.

Oznacza to, iż pozycjonowanie lokalne jest bardzo opłacalne i skuteczne, a zalet wynikających z jego przeprowadzenia jest znacznie więcej niż w przypadku innych działań marketingowych, takich jak artykuły sponsorowane, reklama w mediach społecznościowych czy displayowe.

Poznaj wizytówkę w Google Moja Firma

Wizytówka w Google Moja Firma jest w praktyce najważniejszym elementem skutecznego pozycjonowania lokalnego, zwiększa bowiem widoczność punktów stacjonarnych poprzez umieszczanie ich lokalizacji na mapie. Zazwyczaj mapa stacjonarnych lokali znajduje się na samej górze wyników wyszukiwania, dlatego warto się na niej znaleźć. Skuteczność pozycjonowania jest uzależniona głównie od zakresu przeprowadzonych prac oraz precyzji ich wykonania. Pozycjonowanie na Warszawę jest bardzo wymagające w kwestii umiejętności pozycjonera lub wybranej firmy, dlatego warto wybrać agencję interaktywną SEO, która na rynku znajduje się już od wielu lat. Współpraca z tego typu agencją zazwyczaj oznacza pełen sukces, klient otrzymuje pewną formę gwarancji rzetelności przeprowadzenia tej usługi i ma dostęp do swojego opiekuna przez cały czas trwania pozycjonowania. Co prawda na rynku znajdziemy także freelancerów, którzy całe pozycjonowanie przeprowadzają samodzielnie, bez udziału kolejnych osób i specjalistów. Mimo, iż skorzystanie z ich usług wydaje się rozsądnym pomysłem, głównie z uwagi na niską cenę, to w praktyce bywa znacznie gorsze, gdyż jedna osoba rzadko dysponuje tak dużą wiedzą na każdy temat dotyczący pozycjonowania.

Fot. Français/pixabay.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Adrian 24.02.2022

    Naprawdę treściwy artykuł i bardzo dobrze, że autor, wymieniając trzy kroki pozycjonowania, oczywiście zaczyna od audytu. Każdy, kto decyduje się na działanie w internecie, powinien wiedzieć jak pozycjonować strony, w innym wypadku, niekiedy ambitne projekty, mogą zostać nigdy niedostrzeżone. Audyt SEO, lub SXO to podstawa i powinna być to pierwsza czynność, której się podejmiemy na drodze pracy nad naszą witryną.

  • Seweryn 25.02.2022

    Dobrze się czytało, sprawnie podanej teorii nigdy za wiele. Ogólnie temat pozycjonowania czy to lokalnego, czy też ogólnego jest mi znany, jednak chętnie przeczytałbym o pozycjonowaniu na zagranicę https://sxo.pl/pozycjonowanie-zagraniczne/. Planuję w niedalekiej przyszłości otworzyć szkołę językową z działalnością w Polsce, Niemczech i Wielkiej Brytanii i chciałbym się co nieco poduczyć, choć pewnie i tak będę kontaktować się wówczas z agencją seo.