Reklama

Kursy – szansa na rozwój w branży e-commerce

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Być może spotkałeś się już z nazwą „e-commerce”, ale nadal nie do końca wiesz, o co chodzi. A może widzisz to słowo pierwszy raz? Branża e-commerce to najpopularniejszy kanał sprzedażowy XXI wieku. Mówiąc prościej, e-commerce to handel elektroniczny, który otwiera nowe możliwości przed tymi, którzy chcą udoskonalić metody sprzedażowe swojej działalności.

Czym jest e-commerce?

Wiesz już, że e-commerce to elektroniczny, współczesny i rozwijający możliwości Twojej firmy kanał sprzedaży. Z pewnością zdajesz sobie również sprawę, że handel już jakiś czas temu przeniósł się do strefy wirtualnej – na strony internetowe i do aplikacji. Internet jest potężnym narzędziem marketingowym, jeśli ktoś wie, jak go używać. Mało komu, kto ma dostęp do sieci, nie zdarzyło się nigdy nie skorzystać z możliwości zakupu czegoś online. E-commerce jest tak popularne, że wiele osób już nawet nie zauważa, że używa innego kanału handlowego – a przecież społeczeństwo robi to cały czas, zamawiając jedzenie na dowóz, ubrania ulubionej marki, biżuterię z innego kraju, bilety na wydarzenia kulturalne, prezenty z okazji świąt i urodzin czy całe pakiety podróży. 

W XXI wieku niektóre firmy nie mają nawet stacjonarnej siedziby, w której można nabyć ich produkty, a zamiast tego rozprzestrzeniają swoje wyroby wyłącznie za pośrednictwem Internetu. Okazuje się więc, że e-commerce jest niezwykle efektywne i skuteczne. Być może rozmawiając o handlu internetowym spotkałeś się z innymi określeniami – na przykład e-handel, e-biznes albo handel elektroniczny. Wszystkie te słowa dotyczą jednego zjawiska: oferowania swoich usług i produktów za pośrednictwem sieci. Oczywiście, zarówno płatność, jak o ostateczne przekazanie produktu mogą odbywać się poza siecią (chociaż nie muszą), ale sam proces sprzedaży jest już zupełnie pozbawiony obecności pracowników czy pomieszczeń stacjonarnych. Wiele firm, na przykład EY Academy, prowadzi kursy, które mogą jeszcze lepiej przybliżyć Ci nie tylko istotę e-commerce, ale również metody i techniki, które, stosowane w ramach e-handlu, pozwolą Ci odmienić wizerunek Twojej działalności.

Czy warto się szkolić?

Czy kursy e-commerce są w ogóle opłacalne i czy warto je robić? Jeżeli zarządzasz własnym biznesem, z pewnością niejednokrotnie już przekonałeś się, że wiedzy i doświadczenia nie jest w stanie zastąpić nic innego. Jeżeli więc zależy Ci na rozwoju Twojej marki, wspieraniu handlu prowadzonego przez Twoją firmę i dopasowywaniu profilu działalności do możliwości i wymagać XXI wieku – kursy e-commerce są dla Ciebie. O tym, że handel w Internecie istnieje już wiesz i z pewnością wiedziałeś kilka lat temu. Warto jednak zadać sobie pytanie: czy jako szef firmy, umiesz wykorzystywać współczesne narzędzia i technologie, by osiągać swoje cele? Czy możesz robić coś taniej, efektywniej i na szerszą skalę? Oczywiście, odpowiedzi będą zależały od wielu czynników, chociażby tego, jak duża jest Twoja firma, jakie ma możliwości przerobowe, w jakiej branży pracujesz i jaki jest aktualny popyt na produkowane przez Ciebie przedmioty. Warto jednak znać narzędzia i możliwości, które będziesz mógł wykorzystać w przyszłości. Dzięki temu będziesz gotowy, kiedy pojawią się sprzyjające okoliczności.

Fot.: Jason Goodman/unsplash.com

o autorze

Artykuły

Początkująca copywriterka, studentka farmacji. Interesuje się przekazem podprogowym i zagadnieniami związanymi z profilem psychologicznym konsumenta.
Magdalena Gawior

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *