Spadek pozycji strony w wyszukiwarce to zła informacja dla właścicieli sklepów internetowych czy blogów. Jeśli Twoja strona nie wyświetla się klientom, powinieneś jak najszybciej wypromować witrynę na nowo. Zobacz, dlaczego następuje spadek pozycji stron w wyszukiwarce.
Jeśli zauważyłeś spadek pozycji swojej strony w wyszukiwarce, warto sprawdzić, czy nie została nałożona na nią kara, czyli ban albo filtr. Może to wynikać ze stosowania niedozwolonych technik pozycjonowania. Możliwe też jest to, że konkurencja stosuje lepsze słowa kluczowe, ma ciekawszą szatę graficzną albo porusza bardziej interesujące tematy. Dlatego też warto obserwować poczynania konkurencji.
Bardzo istotną kwestią jest sprawność strony. To, z jaką prędkością się ona ładuje, ma duże znaczenie. Jeżeli użytkownik długo czeka na wyświetlenie treści, może porzucić stronę i tym samym zwiększyć ilość odrzuceń. Wpływa to negatywnie na pozycję w wyszukiwarce. Dlatego też należy zadbać o optymalizację witryny, żeby przyspieszyć jej działanie. Warto też regularnie sprawdzać, czy właściciel serwera dba o dostarczaną usługę.
Możliwe jest także to, że zostały wprowadzone zmiany w strukturze wewnętrznej linków, na przykład zmiany nazw kategorii czy podstron. Innym powodem może być udostępnianie strony pod nową domeną. Jeżeli występuje złe przekierowanie w obrębie strony, wyszukiwarka może traktować to jako duplicate content.
Spadek w wyszukiwarce może wynikać też ze zbyt nadmiernej optymalizacji strony. Jeśli słowa kluczowe nie są związane z ogólnym tematem tekstu i nie mają naturalnego wydźwięku, mogą wpływać negatywnie na pozycję strony.
Mogło zdarzyć się także tak, że strona została poddana działaniom hakerskim. Wynikiem tego może być to, że treści widoczne dla użytkownika będą inne od tych, które pokazywane są w wyszukiwarce.
Jeżeli strona szybko straciła wysoką pozycję w Google, warto przeprowadzić SEO analizę. Pozwoli to określić przyczynę spadku pozycji, a także dać rozwiązania. Do działań mających pomóc uzyskać wysoką pozycję strony w wyszukiwarce należą:
– linkowanie wewnętrzne. Jeśli do spadku pozycji doszło w wyniku zmian w linkach wewnętrznych, warto przywrócić ich poprzednią formę – tę, która dawała wysoką pozycję w wyszukiwarce;
– odpowiednie przekierowanie. Dzięki prawidłowemu przekierowaniu na adres strony możemy uniknąć duplikowania się treści. Pozwala to także osobom, które są zainteresowane daną treścią, na jej szybkie znalezienie, nawet w sytuacji, jeśli adresy podstron albo adres główny zostały zmienione;
– optymalizacja strony. Wszystko, co jest zamieszczane na stronie, a więc i teksty, i grafiki, powinny być odpowiednio zoptymalizowane. Warto powierzyć to specjaliście, który określi, co wymaga zmian. Dbałość o szczegóły wpłynie pozytywnie nie tylko na pozycjonowanie strony, ale także na opinie użytkowników;
– regularne audyty. Bardzo ważne jest, żeby regularnie sprawdzać, czy strona funkcjonuje w prawidłowy sposób. Warto dbać o odnośniki na stronie. Jeżeli jakieś zostały utracone, trzeba sprawdzić, dlaczego tak się stało i czy istnieje możliwość, żeby je przywrócić.
SEO analizę warto przeprowadzać nie tylko w sytuacji, kiedy pozycja strony spadła w wyszukiwarce, ale też jeśli osiągamy wysokie wyniki. Pozwoli to sprawdzić, co miało pozytywny wpływ na taką sytuację i wzmocnić te działania. Wykonanie takiej analizy warto powierzyć profesjonalistom, by mieć pewność, że przyczyny spadku pozycji zostaną szybko określone.
Przeczytaj też: https://becomedia.pl/sprzedaz/live-chat-z-klientem-w-e-commerce-jaka-daje-ci-przewage/
Zdjęcie główne: PhotoMIX-Company/pixabay.com