Użytkownicy Instagrama powinni zacząć się przyzwyczajać, że przestaje on służyć wyłącznie do publikowania zdjęć i stories. Serwis poszedł w ślady Facebooka i udostępnił możliwość organizowania zbiórek pieniędzy na cele osobiste.
Początkowo nowa funkcja Instagrama znajdowała się w fazie testów i była dostępna tylko dla użytkowników z niektórych krajów, w tym z USA i Wielkiej Brytanii. Aktualnie została udostępniona wszystkim instagramerom, którzy ukończyli 18 lat.
Utworzenie zbiórki na Instagramie jest banalnie proste. W tym celu należy zaznaczyć opcję Edytuj profil, a następnie kliknąć Dodaj zbiórkę i Zbierz pieniądze. Później trzeba wybrać zdjęcie i kategorię zbiórki pieniężnej, a także opisać jej cel oraz zachęcić obserwatorów do przekazania darowizn. Na koniec pozostaje wpisać dane do serwisu Stripe (odpowiedzialnego za obsługę płatności) i kliknąć opcję Wyślij.
Jest także druga opcja. Wejdź w panel dodawania relacji i przejdź do sekcji Na żywo. Wyświetli ci się kilka możliwości, spośród których powinieneś wybrać Zbiórka pieniędzy (opcja oznaczona symbolem serduszka). Następnie wybierasz organizację, którą chcesz wesprzeć.
Instagram zapewnia, że instytucje charytatywne dostają pełną kwotę z zebranych w ten sposób środków.
Niezależnie od celu zbiórki, trwa ona 30 dni, jednak w razie potrzeby można ją przedłużyć. Wydaje się zatem, że nowy sposób zbierania pieniędzy może zainteresować wielu użytkowników, którzy liczą na wsparcie instagramowej społeczności.