W ostatnich latach Facebook stworzył narzędzia reklamowe, aby pomóc przedsiębiorcom w promowaniu swoich produktów i usług. Najbardziej znanym narzędziem jest Facebook Ads, ale warto przyjrzeć się również Facebook Pixel. Wyjaśniamy, dlaczego opłaca się go zainstalować i jak z niego korzystać.
Media społecznościowe i działalność promocyjna w ich obrębie może być znaczącym elementem strategii marketingowej, trzeba jednak wiedzieć, jak z nich korzystać. Facebook już kilka lat temu postanowił wyjść naprzeciw potrzebom przedsiębiorców chcących się reklamować na portalu i zaczął opracowywać narzędzia, które mają pomóc w osiąganiu kolejnych celów biznesowych. Poza powszechnie znanym Facebook Ads warto zwrócić również uwagę na Facebook Pixel.
Facebook Pixel możemy opisać jako kod Javascript, który należy zainstalować na stronie internetowej, aby zachowania użytkowników mogły być analizowane przez sieć społecznościową. Narzędzie umożliwia mierzenie i interpretowanie ruchu zachodzącego w obrębie strony, a więc wykrywa odwiedzenie witryny, wypełnienie formularza, płatność czy dodanie produktu do koszyka. Najważniejszym celem Facebook Pixel jest zdobycie informacji o koszcie i wartości konwersji uzyskanej dzięki reklamom zaplanowanym przy wykorzystaniu Facebook Ads.
Korzystanie ze specjalnie opracowanych pod algorytmy danego portalu narzędzi reklamowych wiąże się ze sporymi korzyściami dla przedsiębiorców. Wyjaśniamy, dlaczego warto korzystać z Facebook Pixel.
Zebrane informacje pozwalają ocenić, ile osób weszło na naszą witrynę, jaki jest koszt pozyskania klienta za pomocą reklam na Facebooku, a także, na jakim nośniku użytkownicy mieli do czynienia z naszą reklamą. Wnioski pomogą ocenić skuteczność strategii marketingowej i w razie konieczności zmodyfikować ją tak, by reklama przynosiła bardziej zadowalające wyniki.
Remarketing jest skutecznym sposobem na ponowne przyciągnięcie klientów, którzy kiedyś już wykazali zainteresowanie daną marką. Dzięki Facebook Pixel użytkownicy ponownie zobaczą reklamę naszego produktu bądź usługi, jeśli odwiedzili naszą stronę, co może skłonić ich do zakupu.
Facebook Pixel na bieżąco zbiera dane o wszystkich użytkownikach danej witryny, by znaleźć podobną grupę potencjalnych klientów. Dzięki temu narzędziu możemy kierować swoje działania reklamowe do konkretnych odbiorców, zwiększając zasięg i skuteczność.
Wiemy już, dlaczego warto wykorzystywać Facebook Pixel, więc teraz nadszedł czas, by go stworzyć i zainstalować na stronie internetowej. W celu wygenerowania Pixela musimy najpierw zalogować się na nasze konto biznesowe na Facebooku. Następnie przechodzimy do Menedżera zdarzeń, klikamy Połącz źródła danych i wybieramy opcję Internet. W kolejnym kroku zaznaczamy opcję Piksel Facebooka i klikamy Połącz. Wówczas będziemy mogli nadać nazwę nowo utworzonemu pikselowi. W ostatnim etapie konfiguracji musimy wprowadzić adres URL witryny, by sprawdzić opcje łatwej instalacji. Na końcu wybieramy opcję Kontynuuj.
Po utworzeniu Facebook Pixela umieszczamy go na swojej stronie internetowej, między tagami lub w szablonie witryny.
Zdj. główne: Simon/pixabay.com