Artykuł sponsorowany
Marketing jest bardzo ważnym elementem działania firm. Jednym z jego elementów, który jest także dobrą formą reklamy, jest opakowanie. To bardzo dobre rozwiązanie w skutecznej prezentacji produktów danej firmy. Podpowiadamy, jakie powinno być opakowanie, żeby spełniało swoją reklamową rolę.
Opakowanie pełni przede wszystkim funkcję ochronną i informacyjną. Jednocześnie musi spełniać mnóstwo wymagań odnośnie tego, jakie informacje mają się na nim znajdować. Obecnie, dzięki nowoczesnym technologiom, wzory i to, jak opakowania się prezentują, może być dowolnie zmieniane przez producentów. Dużą wagę firmy przywiązują do tego, z jakich materiałów opakowania są wykonane. Powinny być one wystarczająco wytrzymałe i jednocześnie efektowne, jeśli chodzi o stronę wizualną. To, z jakiego materiału są one wykonane, zależy przede wszystkim od charakterystyki produktu. Przykładem materiału są opakowania styropianowe.
Często producenci decydują się na lifting opakowania. Odpowiednio zmodyfikowany materiał opakowania zwiększa jakość produktów i wpływa na przedłużenie terminu ważności, jeśli chodzi o produkty spożywcze.
Ważnym aspektem każdego opakowania jest jego wizerunek. To od niego zależy w dużej mierze, czy klient zdecyduje się na zakup danego produktu. W takiej sytuacji warto jest korzystać z usług profesjonalnych firm, które zajmują się drukowaniem na opakowaniach. Przykładem jest BV Format, która zajmuje się drukiem, ale w swojej ofercie ma także opakowania. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie https://bvformat.poznan.pl/.
Opakowania warto ozdobić interesującym zdjęciem, atrakcyjną grafiką albo chwytliwym napisem. Przyciągną one wzrok potencjalnego klienta. Większość wyborów konsumenckich jest podejmowana przy półkach sklepowych, dlatego warto postawić na opakowanie przyciągające spojrzenie. Producenci często konkurują w ten sposób ze sobą, chcąc możliwie jak najbardziej wyróżnić swój produkt spośród dziesiątek leżących obok siebie na półkach. Istotny jest tutaj dobór grafik, a także kolor opakowania.
Oprócz wspomnianego pozytywnego wpływu na klientów, opakowanie spełnia szereg innych funkcji. Odpowiednio zaprojektowane może kreować markę danego produktu oraz jego wizerunku. Osiąga to dzięki możliwości personalizacji za pomocą dowolnego nadruku wybranego przez producenta. Opakowanie, a właściwie to, co jest na nim zawarte, może też podkreślać charakter danej marki. Może na przykład pokazać postawę producentów, chociażby przez stosowanie opakowań z materiałów, które można poddać recyklingowi. To dobry sposób, żeby ukazać postawę pro-eko.
Oprócz tego, co znajdzie się na opakowaniu, firmy powinny mieć na uwadze także jego kształt i wielkość. Powinny być one dostosowane do produktu i do potencjalnych klientów.
Klient zapamiętuje charakterystyczne opakowanie. Można więc powiedzieć, że jest ono nośnikiem reklamy. Żeby jednak tak było, powinno zawierać odpowiednie informacje. Konieczny jest zapis o danych teleadresowych firmy i jej logo (albo logo producenta). Warto dokładnie zaplanować wygląd opakowania i dobrze rozplanować samą treść, ale także kształt, stosowane kolory i rozwiązania graficzne. Opakowanie ma nie tylko przyciągnąć uwagę klienta, ale też dostarczyć mu niezbędnych informacji na temat produktu i skłonić do zakupu. Należy połączyć te funkcje i w ten sposób osiągnąć zaplanowany cel reklamowy.
Zdjęcie główne: boris misevic/unsplash.com