Jak skuteczny jest marketing szeptany?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Przeprowadzenie skutecznej kampanii marketingowej z roku na rok jest coraz trudniejsze, gdyż odbiory uodparniają się na różne sztuczki stosowane w reklamach, czy też wręcz je pomijają. Tradycyjne kampanie reklamowe uznaje się bowiem za zbyt inwazyjne oraz nienaturalne. Kompletnym przeciwieństwem tego jest marketing szeptany. Na czym on polega i jak bardzo jest skuteczny?

Co to marketing szeptany?

Można powiedzieć, że marketing szeptany to pewna forma poczty pantoflowej. Z tym że poczta pantoflowa działa raczej pomiędzy osobami, które się znają i informacje są przekazywane w kontaktach w świecie rzeczywistym. Marketing szeptany z kolei operuje w internecie, gdzie w subtelny i etyczny sposób pomaga w ociepleniu wizerunku firmy, czy też pomaga w zwiększeniu jej rozpoznawalności lub rozreklamowaniu nowego produktu.

Marketing szeptany jest jednak nie jednym działaniem, a szeregiem wielu działań prowadzonych w internecie, które muszą być odpowiednio skoordynowane i przeprowadzone, jeśli całość ma być w pełni etyczna, a także skuteczna. Trzeba bowiem pamiętać o tym, że wystawianie wielu pozytywnych opinii bez pokrycia, tylko ze względu na to, że firma za to zapłaciła, jest po prostu nieetyczne i może również zostać sprawdzone na przykład przez UOKiK, czyli Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Na czym polega marketing szeptany?

Na czym więc polega marketing szeptany, czyli tak zwany buzz marketing? Przede wszystkim nie jest to żadne wybielanie firmy opiniami. Istotą marketingu szeptanego są bowiem subtelne komunikaty, które pomogą w poprawie odbioru strony i co najważniejsze sprowokują to powstania naturalnej dyskusji na temat firmy. Dzięki temu można skutecznie odpowiedzieć na zastrzeżenia, które są wygłaszane przez potencjalnych klientów.

Kolejna ważna rzecz, o której trzeba pamiętać, gdy mówimy o marketingu szeptanym, to miejsce, w którym jest on prowadzony. Wybierane są takie strony internetowe, czy też portale, gdzie znajdziemy wielu potencjalnych klientów twojej firmy, przez co będzie on bardziej skuteczny, gdyż zostanie ukierunkowany to potencjalnego targetu.

Jakie są cele marketingu szeptanego?

Celi marketingu szeptanego może być naprawdę wiele. Mowa tu na przykład o kreowaniu nowych trendów, co świetnie sprawdza się na portalu takim jak TikTok. Z pomocą marketingu szeptanego buduje się pozytywny wizerunek firmy w sieci, czy też promuje się nową ofertę, bądź obowiązujące promocje i wyprzedaże.

Marketing szeptany może jednak trafiać nie tylko do osób, które dobrze znają daną markę. Równie dobrze może on pomóc w przyciągnięciu do niej nowych osób i w zbudowaniu wokół niej lojalnej społeczności, która jest naprawdę wartościowa dla każdej marki, gdyż nie tylko są to oddani klienci, którzy chętnie kupują produkty oferowane przez twoją markę, ale też bronią jej w dyskusjach internetowych i polecają ją znajomym.

Nie ma również przeciwwskazań do wykorzystania marketingu szeptanego do wsparcia działań SEO, których celem jest poprawa pozycjonowania strony firmowej. Poprzez rozsądne linkowanie strony na forach internetowych, czy też branżowych blogach można poprawić jej pozycjonowanie i zwiększyć ruch na niej.

Czy marketing szeptany jest skuteczny?

Wszystko zależy od tego, jak przeprowadzany jest marketing skuteczny. Gdy wykonuje go dobra firma, która dba o uczciwość i naturalność umieszczanych w internecie treści, to skuteczność potrafi być naprawdę wysoka. Ponadto cały efekt osiągnięty zostanie w 100% zgodzie z prawem i nie będzie łamać zasad zdrowej konkurencji.

Fot.: materiał prasowy Klienta.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*