Facebook swoją usługę transmisji na żywo w udostępnił wszystkim użytkownikom w 2016 roku. Od tego czasu stała się ona potężnym narzędziem marketingowym do interakcji z odbiorcami w czasie rzeczywistym.
Według statystyk transmisje sześć razy bardziej angażują widzów niż tradycyjne filmy i generują dziesięć razy więcej komentarzy. Już to powinno przekonać Cię, że warto skorzystać z Facebook Live w swojej strategii biznesowej. Jak możesz to zrobić?
Organizujesz wydarzenie? Facebook Live to doskonały sposób, by zaprosić na nie Twoich subskrybentów. Później możesz także przeprowadzić transmisję z samego wydarzenia dla tych osób, które np. były nim zainteresowane, ale nie mogły wziąć udziału.
Facebook Live idealnie sprawdzi się w promocji produktów zarówno starych, jak i nowych. Możesz prezentować na żywo zalety swoich towarów, a także sposób użycia. Zaletą takiego rozwiązania jest to, że w trakcie filmu odbiorcy mogą zadawać pytania i od razu otrzymać na nie odpowiedź. To zwiększa szanse dokonania przez nich zakupu. W ten sam sposób możesz promować usługi, np. pokazując, jak wyglądają sesje masażu, sprzątanie biura czy przygotowanie pokoi dla gości.
Zaproś do udziału w transmisji influencerów i znanych blogerów czy specjalistów z konkretnej dziedziny. Możecie porozmawiać o kwestiach ważnych dla Twoich followersów i w tym kontekście zareklamować Twój produkt/usługę jako rozwiązanie jakiegoś problemu. Wywiad może mieć także formę Q&A, w którym zadajesz swojemu gościowi pytania zadawane przez widzów. Oba warianty są dobrym sposobem na przyciągnięcie zainteresowanych odbiorców i poszerzenie zasięgów.
Ludzie uwielbiają wideo pokazujące firmy „od kuchni”. Takie treści wydają się bardziej autentyczne i budują swego rodzaju więź emocjonalną między Twoją marką a jej odbiorcami. Dzięki temu bardziej czują się jej częścią i stają się lojalni, a to ma niebagatelny wpływ na sprzedaż i Twoje zyski.
Webinary to doskonała okazja, by zbudować wizerunek eksperta i podzielić się z odbiorcami swoją wiedzą. Jeśli na przykład prowadzisz i sprzedajesz kursy z projektowania stron internetowych i na darmowym webinarze zaprezentujesz się jako specjalista, to zwiększasz szanse na to, że Twoi widzowie zdecydują się kupić Twój płatny kurs lub w przyszłości zlecić Ci zaprojektowanie witryny.
Jedną z największych zalet Facebook Live jest zdobywanie zaufania i lojalności widzów (czyli potencjalnych klientów). To najbardziej „ludzka” i bezpośrednia forma komunikacji z odbiorcami. Nie osiągniesz takiej więzi emocjonalnej ani za pośrednictwem strony internetowej, ani newsletterów, ani nawet za pomocą wcześniej nagranych filmów. W czasie rzeczywistym firmy mogą pokazać się z innej, bardziej autentycznej strony, prezentując swoją codzienność i kulisy działalności.
Live to sposób na generowanie dobrych pomysłów w czasie rzeczywistym. Użytkownicy, komentując na bieżąco, mogą dać Ci bardzo ciekawy feedback. Wideo na żywo przyciąga też większą uwagę odbiorców i zachęca ich do zaangażowania bardziej niż jakiekolwiek posty.
Organizując transmisje, w których występujesz w roli specjalisty, budujesz wizerunek autorytetu w swojej niszy. Twoi odbiorcy chętniej skorzystają z Twojej oferty, uznając Cię za eksperta i lidera w danym temacie.
Zdj. główne: Sticker Mule/unsplash.com