Mark Zuckerberg
(fot. Justin Sullivan / Getty Images News / Getty Images)

Aplikacje

Sprzedaż

Technologia w biznesie

Instagram z nowymi opcjami monetyzacji. Nowe informacje po livie Zuckerberga

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Pod koniec kwietnia w sieci pojawiła się rozmowa online pomiędzy szefem Facebooka i Adamem Mosserim, który sprawuje pieczę nad Instagramem. Ze słów obu panów wynika, że wkrótce pojawią się nowe funkcjonalności Instagrama, które pomogą zarabiać m.in. influencerom.

Platforma cieszy się stale rosnącą popularnością, dlatego nic dziwnego, że wiele firm i twórców próbuje zarobić za jej pośrednictwem. Według badania Mediapanel w marcu zeszłego roku Instagram tylko w Polsce odnotował niemal 10 mln odwiedzających, co przełożyło się na 33,83% zasięgu.

Zyskają twórcy

Nowe rozwiązania mają wspomóc m.in. kieszenie influencerów. Jak wiadomo, na swoich profilach często promują oni produkty rozmaitych firm, z którymi weszli we współpracę. Czasem są to współprace barterowe, a czasem influencer otrzymuje wynagrodzenie za reklamę konkretnego produktu – całość jednak odbywa się poza platformą, a Instagram najwyraźniej chce odzyskać kontrolę nad współpracami. Stąd prawdopodobnie wyniknął pomysł, by wprowadzić mechanizm, który umożliwi twórcom otrzymanie pewnej części zysków ze sprzedaży artykułów, które zareklamują.

Zmiany czekają także instagramowe sklepy. Zgodnie z zapowiedziami mają w przyszłości dać możliwość sprzedaży twórcom produktów, których są ambasadorami.

Rozmowa Marka Zuckerberga, szefa Facebooka oraz Adama Mosseriego, który kieruje Instagramem
o autorze

Artykuły

Jeśli ktokolwiek uważa, że twórcze pisanie i nowoczesne technologie nie idą w parze – niech zapozna się z naszą redaktor naczelną. Choć to klasyczna humanistka, jest zafascynowana możliwościami, jakie daje automatyzacja procesów i rozwój VR. Prywatnie miłośniczka Nikoli Tesli, czyli człowieka, który wymyślił XXI wiek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *