Artykuł sponsorowany
Wyposażenie biura może znacząco wpływać na efektywność pracy. Jak więc należy urządzić biuro, aby każdy z pracowników czuł się w nim komfortowo, a co za tym idzie, pracował efektywniej? Podpowiadamy, w jakie sprzęty, elektronikę i akcesoria warto wyposażyć swoje biuro.
W dzisiejszych czasach wręcz niemożliwe byłoby funkcjonowanie biura bez sprzętów elektronicznych. Jakie więc urządzenie koniecznie powinny znaleźć się w biurze?
Przede wszystkim komputer i/lub laptop do pracy biurowej. To w końcu na nim będziesz wykonywać większość zadań związanych z pracą. Wybierając komputer do biura, należy jednak zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii. Najważniejszymi parametrami, na które należy zwrócić uwagę przy zakupie, będzie procesor i pojemny dysk. W przypadku procesora warto wybierać spośród takich, które posiadają cztery rdzenie. Istotna jest również częstotliwość taktowania – dobrze, by sprzęt miał od 2000 do około 3000 MHz lub więcej. W przypadku dysku najlepszym wyborem będzie zaś dysk SSD. Koniecznie zwróć uwagę także na pamięć RAM. Pamiętaj, że nie powinna być ona mniejsza niż 4 GB, jednak panuje generalna zasada, że im więcej pamięci, tym lepiej. Ponadto, jeśli w swojej pracy wykonujesz zadania graficzne, to przyda się także karta graficzna.
Kolejnym sprzętem, którego nie może zabraknąć w Twoim biurze, jest drukarka. Bez względu na to, czy zdecydujesz się na urządzenia wielofunkcyjne atramentowe, czy na urządzenia wielofunkcyjne laserowe kolorowe, możesz mieć pewność, że dzięki drukarce Twoje biuro będzie działało znacznie sprawniej. Będziesz bowiem w stanie bez problemu drukować na bieżąco wszystkie potrzebne umowy i inne dokumenty. Nie zapominaj jednak, że jeśli zdecydujesz się na zakup drukarki atramentowej, to koniecznie kup także zapasowe tusze do drukarek HP.
Mimo że obecnie większość pracy biurowej możesz wykonać na komputerze, Twoje biuro i tak powinno być wyposażone w tradycyjne akcesoria biurowe. Zadbaj przede wszystkim o akcesoria papiernicze, takie jak papier do drukarki, długopisy, nożyczki, linijki, zakreślacze, segregatory, koperty, karteczki samoprzylepne, spinacze i tym podobne rzeczy. W biurze przyda się także poręczy kalkulator.
Ponadto należy pamiętać, że w biurze warto mieć także inne typowo biurowe sprzęty elektroniczne, na przykład niszczarkę oraz fax.
Nie zapominaj także, że każde biuro musi być wyposażone w meble. Podstawowe elementy wyposażenia to przede wszystkim biurka oraz krzesła. Postaraj się, aby były one maksymalnie ergonomiczne, dzięki czemu będziesz w stanie zadbać o zdrowie i komfort wszystkich pracowników. Koniecznie kup także różnego rodzaju szafy i regały. Miejsce do przechowywania jest niezwykle ważne w przestrzeni biurowej, ponieważ to tam trafią wszystkie dokumenty i różnego rodzaju biurowe akcesoria.
Fot.: Arlington Research/unsplash.com