Wyższy CTR dzięki Google Rich Snippet? Wyjaśniamy.

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Zacięta walka o uwagę i zainteresowanie klienta w sieci stale trwa. Naturalne wyniki wyszukiwania w Google coraz częściej bledną wśród wypracowanych graficznie reklam AdWords czy Google Shopping. 

Remedium na ten rynkowy tłok i sposobem na lepsze wyniki mogą okazać się Rich Snippet. Co to takiego?

Rich Snippets, czyli wyniki rozszerzone – dlaczego powinny nas obchodzić?

Na początku zastanówmy się może, jak większość z nas podchodzi do korzystania z wyszukiwarek. Najczęściej sytuacja wygląda tak, że wpisujemy frazy lub hasła, przygotowawszy sobie wcześniej w wyobraźni pewien obraz. Ten obraz zawęża nasze pole, ponieważ mamy na uwadze bardzo konkretny wynik końcowy naszych poszukiwań. 

Następnie, po wpisaniu słowa kluczowego lub frazy, prezentowane są nam dziesiątki wyników, a my stajemy przed wyborem i najczęściej trafia on na tę witrynę, która najbardziej zbliżona jest do tego, czego szukaliśmy w pierwszej kolejności.

W ciągu ostatnich lat nieustannie rośnie tempo, z jakim do stron wyników wyszukiwania trafia więcej informacji na temat konkretnych witryn. To kolejny z etapów walki o konsumenta. Ogólne opisy i fragmenty witryn, składające się wyłącznie z tekstu, często są dość nudne i słabo przykuwają uwagę, jednak istnieje również sposób, aby je uatrakcyjnić, np. poprzez dodanie obrazów, ilustracji czy zastosowanie innych ciekawych efektów wizualnych. 

Wprowadzone przez Google kilka lat temu rich snippets służą właśnie do tego celu – pozwalają na wyróżnienie pozycji strony wśród wyników wyszukiwania, dodatkowo umożliwiając opublikowanie dodatkowych informacji na jej temat. Wykorzystanie rich snippets to bardzo skuteczny sposób na poprawę współczynników klikalności, ponieważ dają potencjalnemu klientowi możliwość szybkiej weryfikacji i informują go o zawartości witryny przed koniecznością kliknięcia.

Jakie informacje możemy wyeksponować pomocą Richi Snippets?

Rozszerzenia rich snippets są w pełni niezależne od rzeczywistej treści naszej podstrony, zatem możemy w pełni zadbać o to, aby uczynić je maksymalnie atrakcyjnymi dla użytkowników.

Z ich pomocą możemy na stronie wyników wyszukiwania umieścić średnią ocenę naszych usług oraz ilość opinii na temat naszego biznesu, informacje na temat dostępności konkretnego produktu, zdjęcia lub odnośniki, lokalizację czy nawigację strony.

Co z tą klikalnością?

Nie jest tajemnicą, że witryny, które znajdują się na pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania, otrzymują przeważającą większość wszystkich kliknięć. Czy zatem rich snippets mogą nam w tym pomóc? Na pierwszy rzut oka rozszerzenia nie zapewnią nam szczytu listy, ale z czasem mogą wpłynąć na współczynnik klikalności na tyle, że RankBrain może przetasować karty na naszą korzyść. 

Zakładając, że treść na stronie jest wystarczająco cenna dla użytkowników (mierzona czasem przebywania) oraz że nadal generujemy w miarę stałą liczbę kliknięć, pojawia się efekt kuli śniegowej. RankBrain identyfikuje wówczas naszą ofertę jako coraz bardziej wartościową i umieszcza ją wyżej w wyszukiwarce.

Zatem można powiedzieć, że każdego dnia, konsekwentnie, rich snippets wpływają na współczynniki klikalności w bardzo logiczny sposób:

  • poprzez szybkie dostarczanie większej ilości informacji niż konkurencja;
  • poprzez korzystanie z ciekawszych form graficznych, które przyciągają odbiorców i nakłaniają ich do kliknięć;
  • poprzez pozytywne recenzje innych klientów. Opinie zamieszczane za pośrednictwem wyników rozszerzonych przyciągają klientów bezpośrednio do produktów i usług, a ich pierwsza interakcja z najwyżej ocenianym wpisem odbywa się poprzez kliknięcie.

W momencie, gdy konkurencja usługodawców w sieci stale rośnie i ciężko przebić się z własną działalnością na rynek, rich snippets wydaje się być fantastycznym narzędziem pozwalającym na zwiększenie atrakcyjności oferty oraz wyróżnienie pozycji strony internetowej. Rodzajów rozszerzenia jest naprawdę sporo i każdy, niezależnie od branży, będzie w stanie znaleźć odpowiednie zastosowanie pod swoją działalność.

Zdjęcie główne: John Schnobrich/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*