E-maile są istotnym elementem marketingu internetowego. Odbiorcom, którzy zapisali się na newsletter, zależy na otrzymywaniu użytecznych informacji danej firmy. Z tego względu powinniśmy zadbać, by nasze wiadomości wyglądały profesjonalnie i brzmiały zachęcająco. Proces e-mail marketingu bywa jednak czasochłonny, stąd warto zdecydować się na narzędzia do automatyzacji.
We współczesnym świecie, który opiera się na nowoczesnych technologiach, e-maile stanowią istotną formę komunikacji. Z jednej strony są powszechne, z drugiej – ich treść może być o wiele bardziej przemyślana i spersonalizowana niż na przykład posty tworzone w mediach społecznościowych. W kampaniach mailingowych problemem jednak staje się zbyt duża liczba korespondentów. Wówczas tworzenie wiadomości jest zbyt czasochłonne. Warto więc korzystać z technologii, które poprawią efektywność naszej pracy z e-mailem.
E-mail marketing automation jest systemem, który pozwala na masowe wysyłanie wiadomości w sposób przemyślany i zaplanowany za pośrednictwem usługodawcy. W praktyce korzystanie z tego systemu opiera się na seryjnym tworzeniu kilku wersji najczęściej wysyłanych przez nas e-maili, które następnie się segreguje i organizuje w takiej kolejności, w jakiej będą one wysyłane do odbiorców. Większość systemów e-mail automation pozwala stworzyć wiele wersji wysyłanych wiadomości, a także zaplanować czas ich wysłania czy hurtowo podmienić w ich strukturze różne zmienne, takie jak dane personalne, lokalizacje, numery telefonów itd. Automatyzacja e-maili tylko z pozoru wydaje się skomplikowana, a jej efekty są znacznie lepsze niż w przypadku stosowania większości strategii marketingowych.
Automatyzacja e-maili nie jest procesem, który zachodzi dzięki programom i maszynom. Wręcz przeciwnie – konieczne są działania twórcy czy administratora strony. Jednak na podstawie wielu danych (na przykład w jaki sposób odbiorcy e-maili reagują na nie) taka osoba wie, jak najlepiej sformułować wiadomości, by zbudować trwałe relacje z odbiorcami. W całym procesie przydają się narzędzia do automatyzacji e-mail marketingu, które oferują wiele funkcji. Dzięki nim możemy dowiedzieć się:
Głównym celem automatyzacji e-maili powinno być sprawienie, by odbiorca czuł, że wysyłane wiadomości są kierowane do niego, a nie do grupy różnych osób. W ten sposób może poczuć więź z marką, zwłaszcza gdy widzi reakcje na swoje określone działania.
Dzięki automatyzacji otrzymujemy dokładne informacje na temat zachowań i reakcji odbiorców naszych wiadomości. Pozwala nam to na analizowanie dotychczasowych rozwiązań, planowanie kolejnych kroków i modyfikowanie treści wysyłanych komunikatach. Efektem jest stworzenie wiadomości jak najbardziej dopasowanej do konkretnych typów odbiorców.
Zdj. głóne: Tumisu/pixabay.com