Zastosowanie specjalistycznego oprogramowania umożliwia prowadzenie efektywnych działań zarządczych, a także śledzenie i analizę wszystkich etapów zawierania transakcji.
Do pracy z klientami wykorzystywane są specjalistyczne programy – CRM. Umożliwiają one tworzenie bazy danych o klientach, kontrahentach i dostawcach, konfigurowanie lejka sprzedaży, wyznaczanie zadań pracownikom i monitorowanie ich pracy, a nawet odpowiadanie na żądania i komunikaty przychodzące z różnych źródeł. Systemy CRM są z powodzeniem stosowane w dużych i małych firmach i pozwalają szybko rozwiązywać bieżące problemy. Oto kilka darmowych propozycji.
SugarCRM został założony w 2004 roku w USA. Dziś jest używany w 120 krajach. W systemie zarejestrowanych jest ponad 1.5 milionów użytkowników i 50 000 firm. Wśród najbardziej znanych są tacy giganci jak NASA, Yahoo, Starbucks, Coca-Cola itp. Program dostępny jest w trzech wersjach: Community Edition, Professional i Enterprise.
Wszystkie wersje mają zarówno bezpłatne, jak i płatne moduły, które pozwalają dostosować system do potrzeb firmy. Nawet bez doświadczenia w programowaniu można bez problemu tworzyć i edytować istniejące moduły. Co więcej, SugarCRM jest wyposażony w narzędzie StarfishETL, które pomaga zintegrować system z prawie każdym oprogramowaniem.
To system typu open source, oferujący różnorodne narzędzia do pracy ze sprzedażą. W przeciwieństwie do innych programów VTiger oferuje funkcje nie tylko dla marketingu, sprzedaży i usług, ale także do zarządzania ofertami, fakturami i płatnościami w jednym obszarze roboczym. Udostępnia także narzędzia do analizy efektywności sprzedaży. Plusem jest modułowość systemu, pozwalająca na wybór i opłacenie tylko tego zestawu funkcjonalności, który pasuje do potrzeb danej organizacji.
VTiger przechowuje wszystkie kontakty i historię pracy z nimi w jednym miejscu. Ponadto automatycznie importuje je z wiadomości e-mail, ze strony internetowej firmy lub aplikacji, a także z innych źródeł. Automatyzuje powtarzające się procesy i działania, a wygenerowane algorytmy pomagają wykonywać czynności związane z zamówieniami bez interwencji menedżera.
SuiteCRM został zbudowany na bazie SugarCRM Community Edition, ale w odróżnieniu od swojego pierwowzoru oferuje takie funkcje jak: generator faktur, obsługa umów, możliwość generowania raportów itp. W ubiegłym roku SuiteCRM otrzymał Nagrodę Bossie za najlepszy na świecie otwarty system CRM.
Podstawowe funkcje SuiteCRM to m.in.:
System zbudowany na zasadzie minimalizmu. Jego twórcy nie postawili sobie za zadanie konkurować z potężnymi narzędziami CRM, chcieli stworzyć rozwiązanie dla małych firm, których potrzeby są dość skromne. Program jest niezwykle łatwy w obsłudze, a jego funkcjonalność można rozszerzyć za pomocą wtyczek.
Fat free CRM pozwala małym firmom organizować i przechowywać informacje o wszystkich relacjach z klientami. Zapewnia zarządzanie informacjami korporacyjnymi, takimi jak kontakty i konta klientów, etc. Zarządza także działaniami.
Zdj. główne: bruce mars/unsplash.com
Wdrożyłam CRM w swojej firmie jakiś czas temu (firma budowlana). Na ten moment nie wyobrażam sobie codziennej pracy bez niego. Wszystkie najpotrzebniejsze informacje mam zawsze tam gdzie powinny być, a wygenerowanie raportu to w sumie tylko kilka sekund.