Z przeniesieniem miejsc pracy z biura do domowego zacisza wiąże się spore wyzwanie, jakim jest zapewnienie płynnej komunikacji i optymalnej sprawności podzielonych zespołów. Rozwiązaniem są intranety.
Początek 2021 to ostatni moment na rozpoczęcie procesu cyfryzacji. Przedsiębiorstwa, które nie dostrajają cyfrowych doświadczeń swoich pracowników, powinny być gotowe na przyszłe niepowodzenia. Według firmy Gartner dwie trzecie liderów biznesu uważa, że organizacje, które nie zaktualizują swojej oferty cyfrowej w najbliższym kwartale, zostaną w tyle za konkurentami.
Dla wielu sam termin “intranet” ma negatywne konotacje i przywołuje obrazy związane z chaotycznym udostępnianiem plików, niekończącą się stroną z linkami i brakiem możliwości znalezienia tego, co w danym momencie potrzebne. Mimo to jest on nadal elementem kluczowym dla sukcesu pracowników, a zatem ma także fundamentalne znaczenie dla samego biznesu.
Intranety po raz pierwszy pojawiły się na scenie jako sposób na przechowywanie informacji dostępnych tylko dla swoich pracowników przez firmy. Te tradycyjne zaczęły zatem zapewniać podstawowe funkcje zarządzania treścią WWW, jednak wraz z rozwojem technologii szybko stały się „statycznymi witrynami internetowymi w dynamicznym świecie”. Lata pracy i udoskonaleń pozwoliły na pojawienie się nowoczesnych intranetów, które zapewniają pracownikom i pracodawcom sporo korzyści.
Obecnie większość firmowych obowiązków opiera się na terminowym dostarczaniu odpowiednich treści. Odbywa się to za pośrednictwem preferowanych kanałów komunikacji – internetowych czy mobilnych.
Niedawne analizy Forrestera ujawniły korelację między satysfakcją technologiczną, a zaangażowaniem pracowników: ci, którzy są najbardziej zaangażowani w swoim miejscu pracy, są również bardzo zadowoleni z narzędzi wykorzystywanych do współpracy oraz z możliwości dostępu do informacji potrzebnych do wykonywania zadań. Szczególnie wyraźnie widać to w świetle niedawnego przejścia w kierunku pracy zdalnej.
Narzędzia intranetowe stają się kluczowymi czynnikami napędzającymi komunikację, kulturę i współpracę dla zespołów, które mogą już nie spotykać się twarzą w twarz. Warto więc zmodernizować rozwiązania intranetowe, aby były narzędziem, którego pracownicy faktycznie chcą używać. W razie wątpliwości sięgnij po nasz spis narzędzi do spotkań zdalnych.
Przede wszystkim chodzi o solidną, techniczną podstawę, która w połączeniu z indywidualną strategią pracownika sprawia, że nowoczesny intranet jest tak potężnym i nieocenionym narzędziem. Wraz z nowymi funkcjami, które zaspokajają potrzeby pracowników, intranet powinien:
W skrócie, aby intranet pomagał zwiększać produktywność pracowników i realnie wpływał na wyniki finansowe naszej firmy, musi wykorzystywać ulepszone możliwości techniczne w celu poprawy doświadczeń pracowników.
Intranety nie muszą nadal mieć łatki nielubianych narzędzi czy niezrozumiałych, chaotycznych rozwiązań doby technologii. Warto poświęcić czas na ich modernizację i przekonać się, że w istocie mogą one stać się największym przyjacielem pracownika, co przełoży się niewątpliwie na nasz sukces w biznesie.