Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Wirtualna rzeczywistość zaistniała w świadomości większej ilości odbiorców dzięki rozrywce. Po pewnym czasie zaczęli dostrzegać w niej szansę przedstawiciele innych branż. Teraz VR znalazła już swoje miejsce jako skuteczne narzędzie wspierające rozmaite firmy w codziennym funkcjonowaniu. Jak wykorzystuje się wirtualną rzeczywistość w biznesie?
Wirtualna rzeczywistość istnieje w naszej przestrzeni w wielu dziedzinach, ale najczęściej możemy ją zobaczyć, jak prezentuje swój największy impakt w marketingu. Virtual reality jest popularna jako forma nowoczesnej prezentacji na imprezach targowych. Wystarczy odwiedzić halę ze stoiskami firm np. z branży motoryzacyjnej czy nieruchomości na targach mieszkań, by przekonać się, jak ogromne możliwości stwarza VR na wzmocnienie efektów komunikacji marketingowej. Na przykład wirtualna rzeczywistość w biznesie deweloperskim – budowy domów i mieszkań – pozwala na przeniesienie się do świata wykreślonego na planach przez architektów.
Odbiorcy mogą zobaczyć coś, co dopiero zaistnieje w przestrzeni i już odbyć wirtualny spacer po piętrze domu, które jeszcze nie powstało. Agencje pośredniczące w sprzedaży nieruchomości mogą w ten sposób zredukować swoje koszty, ponieważ wszystkie prezentacje odbędą się w siedzibie firmy, nawet jeśli wystawiona na sprzedaż nieruchomość mieści się w zupełnie innej części świata.
Wirtualna rzeczywistość w biznesie turystycznym to zagadnienie, które dopiero się rozwija, podobnie jak ma to miejsce w wielu innych branżach. Innowacyjni właściciele hoteli z ciekawą ofertą wakacyjną uznali, że warto trzymać rękę na pulsie. Rzeczywistość wirtualna już wkrótce może stać się kluczowym sposobem na zyskanie przewagi konkurencyjnej na mocno nasyconych ofertami pobytowymi kierunkach. Nowoczesna technologia wirtualnej rzeczywistości umożliwia przeniesienie odbiorcy do odległej przestrzeni bez konieczności pokonywania kilometrów. Dzięki temu atrakcje hotelowe, a nawet cały kurort nadmorski, można pokazać potencjalnemu odbiorcy w sposób o wiele bardziej namacalny, niż pozwalają na to tradycyjne katalogi, czy prezentacje video. To rozwiązanie dla firm z branży turystycznej, które przynosi wymierne korzyści.
Możliwość zaprezentowania towaru, oparta o wirtualną rzeczywistość, znakomicie sprawdzi się w branży produktów na indywidualne zamówienie. Mowa o produktach spersonalizowanych, pod konkretne wymagania klienta Sprzedawca, korzystając z możliwości, jakie daje to narzędzie, zaprezentuje końcowy produkt, uwzględniający wszystkie szczególne oczekiwania klienta. To zastosowanie technologii wirtualnej rzeczywistości najlepiej sprawdzi się w sprzedaży dóbr luksusowych np. limuzyny z wyposażeniem na indywidualne zamówienie czy rzeźby, instalacji, obrazów i innych dzieł artystycznych.
Wybrane marki już zastosowały wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości i dzięki temu zdobywają klientów oczarowanych nowymi możliwościami prezentacji. Firma jednocześnie pokazuje, że jest otwarta na innowacje i nie obawia się eksperymentować z nową technologią.
Fot.: materiał prasowy Klienta.